Συνεντεύξεις

Π. Δημητρίου: Κόκκινη Καταιγίδα Δημιουργικότητας και Εξέλιξης για την Generali

Την κόκκινη καταιγίδα δημιουργικότητας και εξέλιξης, με την υπογραφή της Generali, περιγράφει στη συνέντευξή του ο Δ/νων Σύμβουλος, κ. Παναγιώτης Δημητρίου, και αποκαλύπτει όσα συντελούνται και όσα θα ακολουθήσουν.

Όταν μιλάει για την Εταιρεία του, την Generali, διακατέχεται από πάθος. Το δείχνει, το νιώθει και το εκφράζει, το υποστηρίζει. Το κάνει… σύνθημα και του δίνει χρώμα! Κόκκινο, λοιπόν, και Generali.

O κ. Πάνος Δημητρίου είναι είκοσι χρόνια σχεδόν στο τιμόνι της Generali Hellas (τον Οκτώβριο του 2002 ανήλθε στη θέση του Δ/νοντος Συμβούλου). Σήμερα, εν έτει 2021 και ενώ κοντεύουμε να ξεχάσουμε την Ασφάλιση, το μέσον που εξυπηρετεί τον ύψιστο σκοπό του Ανθρώπου, που δεν είναι άλλος από την ασφάλειά του, ο κ. Δημητρίου επαναπροσδιορίζει στόχους και μέσα. Απαντά υποκειμενικά και ας κριθεί αντικειμενικά.

Έχει ενδιαφέρον η παρούσα συνέντευξη και για τους εντός των τειχών και για τους εκτός…
Οι πρώτοι καθίστανται κοινωνοί μιας προοπτικής και οι δεύτεροι τίθενται “ενώπιος ενωπίω” με την ευθύνη που, μέσω της σύγκρισης, θα τους βαρύνει…

Είναι “φιλικός”, νομίζουμε, ο κ. Δημητρίου στο ενδεχόμενο ύπαρξης και στήριξης συνεργειών μεταξύ κράτους και ιδιωτικής πρωτοβουλίας, διεκδικητικός ως μέλος της ελληνικής ασφαλιστικής οικογένειας και ρεαλιστής ως εντεταλμένος ηγέτης της Generali για την Ελλάδα.

Έχοντας μέτρα σύγκρισης τουλάχιστον από προσωπικότητες που θήτευσαν στον ασφαλιστικό κλάδο τα τελευταία 50 χρόνια στην Ελλάδα, κρίνουμε και εκτιθέμεθα στη δημοσιοποίηση της άποψης, ότι η Generali αποτελεί την εξαίρεση του κανόνα ως προς την κατάληξη των επιλογών της έδρας και στο πρόσωπο και στα πράγματα.
Εδώ είμαστε και θα το δούμε!

| Συνέντευξη στον Δημήτρη Ρουχωτά |

Κύριε Δημητρίου, τον περασμένο Φεβρουάριο είχατε προαναγγείλει και μας είχατε προϊδεάσει για «μια κόκκινη καταιγίδα». Θέλετε να μας πείτε σε τι αναφερόσασταν;

Π.Δ.: Πρόκειται για μία «καταιγίδα» δημιουργικότητας και εξέλιξης, που μας βοηθά να συστήσουμε μία νέα λογική στον κλάδο ασφάλισης, που βασίζεται στο τρίπτυχο: ασφαλιστική τεχνογνωσία, επένδυση στην ψηφιοποίηση και εξειδικευμένη συμβουλευτική, μέσα από ένα απαράμιλλο δίκτυο συνεργατών. 

Το προηγούμενο διάστημα παρουσιάσαμε στην αγορά νέα και σημαντικά εργαλεία που αλλάζουν ριζικά την εμπειρία εξυπηρέτησης. Ενδεικτικά να αναφέρω το e-sign, το μοναδικό παράδειγμα στην αγορά ψηφιακής και εξ αποστάσεως υπογραφής εγγράφων με το πάτημα ενός κουμπιού. το claims accelerator, με την ψηφιοποιημένη διαδικασία διαχείρισης αιτημάτων από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και πελάτες. λύσεις τηλεματικής στον κλάδο υγείας και αυτοκινήτου. Επίσης, το ΜyGenerali, το ψηφιακό Portal πελατών, που παρέχει άμεση και εύκολη πρόσβαση σε όλες τις ασφαλιστικές υπηρεσίες μας. Επιτρέψτε μου να τονίσω ότι δεν σταματάμε στον σχεδιασμό μίας ψηφιακής λύσης, αλλά προβαίνουμε συνεχώς σε αναβαθμίσεις. Όπως, για παράδειγμα, τη δυνατότητα που δίνουμε στον πελάτη, μέσω του ΜyGenerali, να φωτογραφίσει με την κάμερα του κινητού του, άμεσα και εύκολα, τα δικαιολογητικά του και η εταιρεία να προχωρήσει άμεσα στη διαδικασία αποζημίωσης. Ακόμη, παρουσιάσαμε και νέες προτάσεις ασφάλισης, όπως το οικοσύστημα Life On στον κλάδο υγείας.

Δεν είναι τυχαίο που κλείνουμε τη χρονιά με μία παγκόσμια διαφημιστική καμπάνια που έχει το κόκκινο χρώμα στο επίκεντρο και όσα αυτό συμβολίζει για εμάς, και μας κάνουν να ξεχωρίζουμε: το πάθος, με το οποίο αναζητούμε ευέλικτες και απλές λύσεις. την καινοτομία, η οποία μεταφράζεται σε ψηφιακά εργαλεία και εξυπηρέτηση 24/7. και τη φροντίδα, με την οποία ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις των ασφαλισμένων.

Η πανδημία Covid-19 σε τι βαθμό επηρέασε, καθυστέρησε ή ανέτρεψε τους σχεδιασμούς σας;

Π.Δ.: Χαίρομαι που μου κάνετε αυτήν την ερώτηση, καθώς πιστεύω ότι ως ασφαλιστικός οργανισμός αποτελεί βασική μας εξειδίκευση η πρόβλεψη ενδεχόμενων κινδύνων και η παροχή λύσεων, όταν αυτοί δυστυχώς επέλθουν. Για εμάς, ο τρόπος που ανταποκριθήκαμε μέσα στις έκτακτες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία αποτέλεσε την πιο έμπρακτη επιβεβαίωση της πολιτικής μας και του ψηφιακού μας μετασχηματισμού.

Έχοντας επενδύσει σε ψηφιακές λύσεις και διασυνδεδεμένες υπηρεσίες για τους Συνεργάτες και τους πελάτες μας, καταφέραμε την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών μας. Δεν υπήρξε ούτε μία μέρα που να διακόπηκαν οι εργασίες μας, ακόμη και στην τρέχουσα συγκυρία, όπου παραπάνω από το 97% του προσωπικού μας απασχολείται μέσω τηλεργασίας. Υπηρετήσαμε πιστεύω τη δέσμευσή μας να αποτελούμε τον Lifetime Partner, τον αξιόπιστο συνοδοιπόρο των πελατών και των Συνεργατών μας.

Στο 10μηνο του 2020, είδαμε τη συνολική παραγωγή ασφαλίστρων της αγοράς να μειώνεται κατά 5,4% συγκριτικά με το 10μηνο του 2019, με τις Ασφαλίσεις Ζωής, ειδικότερα, να χάνουν 11,3%. Η Generali Hellas πώς κλείνει παραγωγικά και οικονομικά το 2020;

Π.Δ.: Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία αναμένουμε άνοδο της παραγωγής ασφαλίστρων κατά 8% περίπου, με θετικό πρόσημο τόσο στις ασφαλίσεις ζωής όσο και στις γενικές ασφαλίσεις. Η πορεία αυτή είναι εντός των σχεδιασμών της Generali και αποδίδεται στη δέσμευσή μας να προσφέρουμε ολοκληρωμένες, καινοτόμες ασφαλιστικές λύσεις και υπηρεσίες, στηριζόμενοι σε μία πολύ ισχυρή και στενή σχέση με τους επαγγελματίες ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές.

Nα σημειώσω, ωστόσο, ότι τα νούμερα από μόνα τους δεν στοιχειοθετούν επιτυχία για έναν οργανισμό, αλλά πρέπει να συνοδεύονται από ένα στρατηγικό σχέδιο και ένα όραμα. Αυτό είναι ένα στοιχείο που μας διαφοροποιεί, καθώς τόσο σε επίπεδο Ομίλου όσο και τοπικά, έχουμε κάνει αποφασιστικά βήματα τα τελευταία χρόνια για τον ουσιαστικό μετασχηματισμό της εταιρείας μας.

Και στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς η Generali Hellas παρουσίασε πλήθος ψηφιακών εφαρμογών και υπηρεσιών για πελάτες και συνεργάτες. Δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια επενδύετε συστηματικά, σε χρόνο και χρήμα, στον ψηφιακό μετασχηματισμό της Εταιρείας, θέλετε να μας αξιολογήσετε τα οφέλη όλης αυτής της προσπάθειας, για τους συνεργάτες, τους πελάτες αλλά και για την εικόνα-δραστηριότητα της Εταιρείας;

Π.Δ.: Θέλουμε να δημιουργήσουμε μαζί με τους συνεργάτες μας μια νέα εποχή στον χώρο της ασφάλισης. Για τον λόγο αυτό σχεδιάζουμε και επενδύουμε σε services και ψηφιακά εργαλεία, τα οποία στην καθημερινή χρήση μεταφράζονται σε διαφάνεια, ευελιξία και μία αναβαθμισμένη εμπειρία εξυπηρέτησης για τους πελάτες μας. Μέσω αυτών, ενδυναμώνουμε τη λειτουργία των συνεργατών μας, οι οποίοι μπορούν να ικανοποιούν τα αιτήματα των πελατών ταχύτερα, ευκολότερα και εξυπνότερα, αλλά και να δημιουργούν ευκαιρίες ανάπτυξης του πελατολογίου τους.

Χωρίς αμφιβολία το μέλλον της οικονομίας θα είναι ψηφιακό. Σύμφωνα και με τα στοιχεία, σχεδόν το 70% της παραγόμενης αξίας στην παγκόσμια οικονομία την επόμενη δεκαετία θα βασιστεί σε επιχειρηματικά μοντέλα που έχουν ενσωματώσει την ψηφιακή τεχνολογία. Η ψηφιοποίηση βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής πολιτικής, καθώς επηρεάζει μια σειρά παραγόντων: από την πραγματική οικονομία και τις ΜμΕ, μέχρι τα μέτρα για τη χάραξη πράσινων πολιτικών και την τήρηση του κανονιστικού πλαισίου.

Έχοντας αναπτύξει, λοιπόν, ψηφιακές ροές και εργαλεία σε όλες τις γραμμές παραγωγής μας και ψηφιοποιώντας πολλές από τις διαδικασίες μας, εξασφαλίζουμε μία θέση στην οικονομία του αύριο. Έτσι, αποτελούμε έναν αξιόπιστο σύμμαχο για τους πελάτες, τους συνεργάτες μας ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και τους ανθρώπους μας.

Ακόμη και αν προκύπτουν θέματα προς βελτίωση, η ίδια η ψηφιακή τεχνολογία είναι το μέσο που μας βοηθά να τα εντοπίσουμε και να τα επιλύσουμε, αφού το αποτέλεσμα είναι, χάρη σε αυτή, μετρήσιμο. 

Π. Δημητρίου: Κόκκινη Καταιγίδα Δημιουργικότητας και Εξέλιξης για την Generali

Η νέα συμφωνία θα ενδυναμώσει περαιτέρω τη θέση μας, τόσο στον κλάδο Ζωής όσο και στον κλάδο Γενικών Ασφαλίσεων και θα μας προσφέρει νέες δυνατότητες ανάπτυξης, μέσω μιας δυναμικής, πολυκαναλικής λειτουργίας. Η διεύρυνση του δικτύου μας θα μας προσφέρει μία μοναδική ευκαιρία να προσεγγίσουμε ακόμη μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό.
Πιστεύω επίσης, ότι η επένδυση στον ψηφιακό μας μετασχηματισμό το προηγούμενο διάστημα, θα λειτουργήσει καθοριστικά, επιταχύνοντας τις διαδικασίες συνένωσης των εταιρειών και την παροχή ακόμη πιο εξελιγμένων υπηρεσιών σε πελάτες και συνεργάτες.

Τον Νοέμβριο παρουσιάσατε το πρωτοποριακό οικοσύστημα υγείας Life On, που προσφέρει πολλά περισσότερα από μια απλή ασφάλιση…

Π.Δ.: Με το Life Οn δεν παρουσιάσαμε απλώς μία νέα ασφαλιστική λύση αλλά μία νέα φιλοσοφία, η οποία ενσωματώνει όλες τις νέες τάσεις και τα καταναλωτικά ήθη. Αυτό γιατί συνδυάζει δύο καινοτόμα χαρακτηριστικά, που είναι η modular δομή του και η “More than insurance” λογική του. Έτσι, ο πελάτης μπορεί να χτίζει το δικό του οικοσύστημα, συνδυάζοντας καλύψεις διαφορετικού είδους και έντασης. Επίσης, χάρη στην επένδυσή μας σε νέου τύπου υπηρεσίες, ο πελάτης μπορεί να κάνει χρήση και να επωφελείται από όσα του προσφέρει η ασφάλισή του από την πρώτη στιγμή, χωρίς να έχει προκύψει κάποιο περιστατικό υγείας.

Για να δώσω ένα παράδειγμα. Προσεγγίζουμε τον πελάτη ολιστικά, παρέχοντάς του εργαλεία που τον βοηθούν να διαχειρίζεται και να παρακολουθεί ενεργά την υγεία του, σωματική και πνευματική, μέσα από λύσεις telematics (My Health IQ), υπηρεσίες ψυχικής υγείας (melapus) και ευ ζην (my e-Gym Holmes for Generali). Επίσης, παρέχουμε τη δυνατότητα ιατρικής συμβουλευτικής, μέσα από ψηφιακά εργαλεία τηλεϊατρικής 24/7 (My e-Doctor).

Ο σχεδιασμός του νέου οικοσυστήματος δεν θα μπορούσε να μη συμπεριλάβει και τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς καταναλωτών. Πρόκειται για μία γενιά που βρίσκεται στην παραγωγική ακμή της, δημιουργεί οικογένεια, αντιμετωπίζει ένα ελλιπές κοινωνικό κράτος πρόνοιας, αποζητά γρήγορη εξυπηρέτηση και είναι πιο πιθανό να αναζητήσει προσωποποιημένες αλλά και συμφέρουσες λύσεις ασφάλισης. Μία γενιά που έχει υψηλότερη ασφαλιστική συνείδηση αλλά και χαμηλότερη αγοραστική δύναμη.

Για τον λόγο αυτό, είναι απαραίτητο να δημιουργήσουμε το αγοραστικό περιβάλλον που θα καταστήσει την ασφάλιση προσβάσιμη σε αυτή τη νεότερη γενιά και όχι μία λύση πολυτελείας. Προς αυτήν την κατεύθυνση δίνουμε τη δυνατότητα στους Συνεργάτες μας να χτίσουν ένα διευρυμένο πελατολόγιο, που μπορεί να ξεκινήσει από πιο χαμηλά σε επίπεδο προϋπολογισμού. Παράλληλα, όμως, το οικοσύστημα συνεχίζει να ανταποκρίνεται και σε υψηλές απαιτήσεις κάλυψης υγείας και να προσαρμόζεται με ευκολία στο εκάστοτε χαρτοφυλάκιο των Συνεργατών μας.

Τι άλλο ετοιμάζετε σε αυτήν την κατεύθυνση και μπορείτε, σε αυτό το στάδιο, να το μοιραστείτε μαζί μας και με τους αναγνώστες μας;

Π.Δ.: Στόχος μας είναι να αλλάξουμε την εικόνα της ασφάλισης στη συνείδηση των καταναλωτών. Να αναδείξουμε τα πολύπλευρα οφέλη της, προσελκύοντας και νέους πελάτες.

Για να το πετύχουμε, σκοπεύουμε να επεκτείνουμε την οικοσυστημική λογική και σε άλλους κλάδους ασφάλισης, όπως η ασφάλιση μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Βεβαίως, θα υπάρξουν και πολλές ακόμη θετικές εκπλήξεις μέσα στο 2021. Επίσης, θα συνεχίσουμε να συνάπτουμε στρατηγικές συμμαχίες για την ενίσχυση της “More than insurance” φιλοσοφίας μας και να αναπτυσσόμαστε στον τομέα των υπηρεσιών ψηφιακής εξυπηρέτησης 24/7 και ευ ζην. 

Γνωρίζω ότι σε αυτό το άνοιγμα προς μια νέα κατηγορία υπηρεσιών –όχι αμιγώς ασφαλιστικών– κάποιοι μπορεί να απαντήσουν με δυσπιστία. Τα παραπάνω, όμως, αποτυπώνουν μία αλλαγή φιλοσοφίας στο τι θα αποκαλούμε ασφαλιστικό προϊόν στο μέλλον. Θέλουμε να σχετιζόμαστε στη συνείδηση του κοινού μόνο με κάλυψη κινδύνων ή να δίνουμε το «παρών» στην καθημερινότητά του; Να αποτελούμε απλώς μία υπόσχεση μέσα από την αγορά ενός προϊόντος ή να παράγουμε προστιθέμενη αξία συνεχώς, μέσα από ένα οικοσύστημα διασυνδεδεμένων παροχών και υπηρεσιών;

Προσωπικά, πιστεύω ότι η επιτυχία έρχεται μέσα από την αλλαγή, την οποία θα επιτύχουμε μόνο αν αναμετρηθούμε με τους εαυτούς μας και δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας σε νέα τερέν. Με αυτή την πεποίθηση η ομάδα της Generali θέτει τους μελλοντικούς της στόχους.

Η διαμόρφωση αυτής της κουλτούρας καινοτομίας αποτέλεσε προσωπικό μου στόχο όλα τα χρόνια της πολύχρονης πορείας μου στη Διοίκηση της Generali, αναλαμβάνοντας πάντα και την ευθύνη του ρίσκου. Με αυτήν την αφορμή θέλω να ευχαριστήσω κι όσους πίστεψαν και πιστεύουν σε αυτό το όραμα, αφιερώνοντας τις δυνάμεις τους και τον προσωπικό τους κόπο.

Αν και σπανίως μοιράζεστε την εικόνα που έχετε σχηματίσει για την αγορά γενικότερα, παρόλο που μέσα σε αυτή δουλεύετε και από αυτήν εξαρτάστε εν μέρει, θα παρακαλούσαμε να μας εμπιστευτείτε τις εκτιμήσεις σας για την προοπτική αυτής της αγοράς στο σύνολό της.

Π.Δ.: Η αγορά έχει αδιαφιλονίκητα μέλλον, αλλά θα πρέπει όλοι να προσπαθήσουμε σε μια κοινή κατεύθυνση. συνεργάτες, εταιρείες, πολιτεία, πάροχοι υγείας, φορείς, κ.ο.κ. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κλάδος ανταποκρίθηκε θετικά στην συνθήκη του Covid-19, ενώ συμβάλλει σημαντικά στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών και δίνει λύσεις για την κάλυψη κενών που παρατηρούνται στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Επιδείξαμε ανθεκτικότητα σε μία δύσκολη συγκυρία. Από την άλλη οι πολίτες παραμένουν υπασφαλισμένοι, σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Αυτό δείχνει ότι πολλές από τις δυνατότητες ανάπτυξης του κλάδου παραμένουν ακόμη αναξιοποίητες. Πιστεύω ότι μέσα από συνέργειες κράτους-ιδιωτικού κλάδου θα υπάρχουν αμοιβαίες λύσεις και όφελος, με τελικό αποδέκτη τον πολίτη.

Π. Δημητρίου: Κόκκινη Καταιγίδα Δημιουργικότητας και Εξέλιξης για την Generali

H επιτυχία έρχεται μέσα από την αλλαγή, την οποία θα επιτύχουμε μόνο αν αναμετρηθούμε με τους εαυτούς μας και δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας σε νέα τερέν. Με αυτή την πεποίθηση η ομάδα της Generali θέτει τους μελλοντικούς της στόχους.

Η διαμόρφωση αυτής της κουλτούρας καινοτομίας αποτέλεσε προσωπικό μου στόχο όλα τα χρόνια της πολύχρονης πορείας μου στη Διοίκηση της Generali, αναλαμβάνοντας πάντα και την ευθύνη του ρίσκου.

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά, κύριε Δημητρίου, είναι μια «μικρή κοινωνία». Γνωρίζεστε ο ένας με τον άλλο και επηρεάζονται οι δράσεις του καθενός από τις συμπεριφορές του κάθε ανταγωνιστή. Υπάρχει και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, όπου αναγκαστικά συνευρίσκεσθε αλλά και συμπράττετε. Πόσο αισιόδοξος είστε και πόσο διατεθειμένος να εργαστείτε για την κοινή προσπάθεια;

Π.Δ.: H συμμετοχή μου στα κοινά έχει ξεκινήσει από πολύ νωρίς στην επαγγελματική μου πορεία. Έχω υπηρετήσει την ΕΑΕΕ από διάφορες θέσεις και έχω διατελέσει και πρόεδρος της Ένωσης Αναλογιστών Ελλάδας, που ήταν τιμή για μένα. Γνωρίζω τις παθογένειες της αγοράς μας, αλλά περισσότερο πιστεύω στις δυνατότητές της.

Η ασφάλιση αποτελεί έναν μηχανισμό προστασίας από τις οικονομικές συνέπειες των κινδύνων και τους απορροφά, στηρίζοντας έτσι διαφορετικούς κλάδους της οικονομίας. Επίσης, οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν επενδύσει τα τελευταία χρόνια –η καθεμία ανάλογα με τις δυνατότητές της και τα σχέδιά της– χρόνο και χρήμα σε τεχνολογικές εφαρμογές και καινοτομία, με στόχο να βελτιώσουν το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

Αν λάβουμε υπόψη και τις προκλήσεις που έρχονται και θα αντιμετωπίσουμε, τόσο σε επίπεδο ασφαλιστικού αλλά και σε επίπεδο επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στο μέλλον, ο θεσμός της ασφάλισης και οι εκπρόσωποί του θα συνεχίσουν να αποτελούν μόνιμους συνομιλητές του κράτους στην εξεύρεση λύσεων και στη χάραξη συμπράξεων. Σε θεσμικό επίπεδο αποτελούμε ίσως έναν από τους κλάδους με την υψηλότερη τεχνογνωσία των στελεχών που απαρτίζουν τους φορείς εκπροσώπησής μας. Το πνεύμα συνεργασίας υπάρχει, η γνώση υπάρχει.

Πιστεύω, ότι εξερχόμενοι από μία δεκαετία οικονομικών αναταράξεων, ήρθε η ώρα να διεκδικήσουμε τη θέση που μας αξίζει στο τραπέζι και να προσφέρουμε τις δυνάμεις μας στην επίλυση σημαντικών, κοινωνικό-οικονομικών προκλήσεων. Προς αυτήν την κατεύθυνση ήμουν και παραμένω αισιόδοξος. Η επίτευξη όμως των στόχων έρχεται μέσα από στρατηγικό σχεδιασμό και γενναίες αποφάσεις και προς αυτήν την κατεύθυνση θα πρέπει να εργαστούμε, όχι μόνο σε επίπεδο ΕΑΕΕ αλλά και κάθε εταιρεία ξεχωριστά.

Θέλετε, παρακαλώ, να μας εμπιστευτείτε τις εντυπώσεις σας και την εκτίμησή σας για το εάν και κατά πόσον ωφέλησε τον Θεσμό η πρόσφατη νομοθετική παρέμβαση του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων για την αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων στα ισόβια νοσοκομειακά προγράμματα;

Π.Δ.: Είναι μια θετική κίνηση. Καταρχάς να παρατηρήσω ότι ίσως για πρώτη φορά έγινε τόσο εκτενής αναφορά στα μέσα μαζικής ενημέρωσης για μία νομοθετική διάταξη που αφορά στην ιδιωτική ασφάλιση. Είναι και αυτό ένα δείγμα του πόσο τελικά το καταναλωτικό κοινό ενδιαφέρεται για τις ασφαλίσεις ζωής και υγείας, γεγονός αναμφίβολα θετικό για τον κλάδο μας.

Το δεύτερο που θέλω να υπογραμμίσω είναι ότι από τη συζήτηση αναδείχθηκε ότι το θέμα έχει “ωριμάσει” στη συνείδηση όλων των εμπλεκομένων, καθώς όλοι συμφωνούν ότι πρέπει να υπάρξει ένας τρόπος αποτύπωσης του πραγματικού κόστους των υπηρεσιών υγείας στα ασφαλιστήρια συμβόλαια. Κόστος για το οποίο ας μην ξεχνάμε ότι ο ασφαλιστικός κλάδος έχει το μικρότερο μερίδιο ευθύνης, σχεδόν μηδενικό.

Ως εκ τούτου, η επιλογή ενός αντικειμενικού δείκτη, που θα δίνει την πραγματική πορεία του κόστους αποζημιώσεων των ασφαλιστικών εταιρειών, είναι ορθή. Ας κατατεθούν και άλλες προτάσεις, αντί να καταφεύγουμε σε αφορισμούς, όπως έγινε από κάποια μερίδα ανθρώπων που θέλουν να παίζουν έναν ρόλο στην αγορά, και η πολιτεία πάντα με διάλογο και διαφάνεια μπορεί να αποφασίσει.

Επιπλέον αυτών, ας έχουμε υπόψη ότι και ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών του κλάδου θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ομαλή προσαρμογή της αγοράς, με βάση τον νέο δείκτη αναπροσαρμογής των τιμολογίων που θα προτείνει η πολιτεία.

Τέλος, θα πρέπει να σημειώσω ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ασφαλιστικός κλάδος με τις αποζημιώσεις στον τομέα υγείας δεν είναι μόνο θέμα μιας ρύθμισης. Στη χώρα μας καταγράφεται ένα ευρύτερο ζήτημα που αφορά στον έλεγχο των δαπανών υγείας εν γένει και αυτό συνδέεται με την πρόοδο της τεχνολογίας, την κατάσταση που χαρακτηρίζει την αγορά υπηρεσιών υγείας και το πόσο ανταγωνιστικά λειτουργεί, καθώς και την έλλειψη ιατρικών πρωτοκόλλων. Μέχρι τώρα, όλες οι προσπάθειες συγκράτησης του κόστους απευθύνονται στις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες όπως προανέφερα έχουν ελάχιστη ευθύνη για τη διαμόρφωσή του. Η πολιτεία πρέπει να σκύψει με προσοχή σε όλους τους πραγματικούς παράγοντες που διαμορφώνουν το κόστος των υπηρεσιών υγείας στη χώρα μας, είτε στον δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα.

Συμπληρώσατε αισίως 18+ χρόνια στο τιμόνι της Generali Hellas. Η φετινή χρονιά κλείνει εντυπωσιακά, με κάποιες ιδιαίτερα σημαντικές στρατηγικές κινήσεις για την εταιρεία, όπως η αγορά ακινήτου στη Συγγρού που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις των τελευταίων ετών, και φυσικά την εξαγορά της ΑΧΑ Ελλάδος και τη σύναψη συνεργασίας, 20ετoύς διάρκειας, με την Alpha Bank. Τι σημαίνουν αυτές οι εξελίξεις για την εταιρεία σας;

Π.Δ.: Σε μία εποχή όπου πολλές εταιρείες έχουν παγώσει τις επενδύσεις τους, αναμένοντας πώς θα διαμορφωθεί το οικονομικό κλίμα, η Generali προχώρησε στην αγορά ενός μοναδικού για τα ελληνικά δεδομένα κτηρίου, ως προς τις κατασκευαστικές και λειτουργικές του προδιαγραφές, αλλά και το μέγεθος της επένδυσης. Ως οργανισμός έχουμε αποδείξει ότι επιδεικνύουμε επενδυτική και λειτουργική ευελιξία. Η συγκεκριμένη κίνηση αποδεικνύει την πίστη μας για την ελληνική οικονομία και την αγορά και συνοδεύεται από συνεχείς επενδύσεις στον ψηφιακό μας μετασχηματισμό και την καινοτομία.

Σε ό,τι αφορά στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, είναι ξεκάθαρη η τοποθέτηση της Generali ως προς την αναδιοργάνωση των δυνάμεών της στην παγκόσμια αγορά, η οποία βασίζεται σε ένα ξεκάθαρο σχεδιασμό από την πλευρά του ομίλου. Η Generali δεν σταμάτησε ποτέ να εξετάζει πιθανές ευκαιρίες στην ευρωπαϊκή και στην παγκόσμια αγορά και μία τέτοια ευκαιρία διαφάνηκε και στην ελληνική αγορά.

Όπως, γνωρίζετε έχουμε μόλις ανακοινώσει τη συμφωνία απόκτησης της AXA Ελλάδος και παράλληλα τη σύναψη μιας πολυετούς συνεργασίας με το bancassurance δίκτυο της Alpha Bank.  Η νέα συμφωνία θα ενδυναμώσει περαιτέρω τη θέση μας, τόσο στον κλάδο Ζωής όσο και στον κλάδο Γενικών Ασφαλίσεων και θα μας προσφέρει νέες δυνατότητες ανάπτυξης, μέσω μιας δυναμικής, πολυκαναλικής λειτουργίας. Η διεύρυνση του δικτύου μας θα μας προσφέρει μία μοναδική ευκαιρία να προσεγγίσουμε ακόμη μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό. Θα μας επιτρέψει να συστήσουμε τη δική μας φιλοσοφία για την ασφάλιση, σε ακόμη μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών. Ενός ολιστικού ασφαλιστικού οικοσυστήματος που θα μπορέσουν να ενεργοποιήσουν, όχι μόνο έναντι ασφαλιστικών κινδύνων, αλλά πολλαπλώς, για την ουσιαστική βελτίωση της καθημερινότητάς τους.

Πιστεύω επίσης, ότι η επένδυση στον ψηφιακό μας μετασχηματισμό το προηγούμενο διάστημα, θα λειτουργήσει καθοριστικά, επιταχύνοντας τις διαδικασίες συνένωσης των εταιρειών και την παροχή ακόμη πιο εξελιγμένων υπηρεσιών σε πελάτες και συνεργάτες. Η στρατηγική μας θέση στην αγορά ενισχύεται σημαντικά. Πρόκειται για μία επιδίωξη που συμβαδίζει απόλυτα με το στρατηγικό πλάνο του Ομίλου, για ουσιαστική ενδυνάμωση της ηγετικής του θέσης στην Ευρώπη και όχι μόνο.

Π. Δημητρίου: Κόκκινη Καταιγίδα Δημιουργικότητας και Εξέλιξης για την Generali

Αποτελούμε έναν οργανισμό με 135 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα. Ένας οργανισμός που έχει ιστορία, παρόν και μέλλον. Μέσω της σταθερά ανοδικής μας πορείας όλα αυτά τα χρόνια, πιστεύω ότι έχουμε κερδίσει επάξια την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό της αγοράς. Η αλλαγή «έδρας», σε μία από τις πιο κομβικές λεωφόρους της χώρας, σηματοδοτεί τη χάραξη ενός νέου οράματος, ενός νέου κεφαλαίου στην πολύχρονη πορεία μας που μας φέρνει πιο κοντά στην κατάκτηση της 1ης θέσης στην ελληνική αγορά.

Είμαστε μόνο στην αρχή της “κόκκινης καταιγίδας” που αφορά στη δημιουργική μας ανάπτυξη. Ξεκινάμε αυτό το νέο κεφάλαιο έχοντας ενδυναμώσει σημαντικά τη θέση μας στην αγορά. Για εμάς το αύριο που ονειρευόμαστε, ξεκινάει σήμερα…

ΦΩΤ.: Ιάκωβος Διζικιρίκης

Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας