Οδοιπορικό εκτός των τειχών – 38η στάση: Καλαμάτα, Ελπίδα Λαγανάκου

«Τα πρόστιμα δεν βοηθούν να δημιουργηθεί ασφαλιστική συνείδηση»

Το οδοιπορικό μας αυτόν τον μήνα είχε έναν αγαπημένο (γενέθλιος τόπος γαρ) προορισμό, τη Μεσσηνία και την πρωτεύουσά της, την Καλαμάτα. Σκοπός για αυτή την επιστροφή στις ρίζες στάθηκε η συνάντησή μας με την ασφαλιστική πράκτορα, κα Ελπίδα Λαγανάκου.

Η κα Λαγανάκου δραστηριοποιείται ως ασφαλιστικός διαμεσολαβητής από το 2009. «Τον χώρο, όμως, τον γνώριζα ήδη καλά, αφού είχα ξεκινήσει από το 2006 να δουλεύω στο ασφαλιστικό γραφείο του συζύγου μου, παρέχοντας γραμματειακή υποστήριξη. Χάρη σε αυτόν γνώρισα το επάγγελμα και έμαθα να το αγαπώ, παρά τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες του».

Η φιλοξενούμενη της στήλης δραστηριοποιείται σε έναν νομό, που τα τελευταία χρόνια γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη, με κινητήρια δύναμη τον τουρισμό, που επηρεάζει όλους τους κλάδους, του ασφαλιστικού συμπεριλαμβανομένου. Η ίδια ασχολείται κυρίως με τις ασφαλίσεις Αυτοκινήτου και Πυρός, καθώς, όπως αναφέρει, «πρόκειται για προϊόντα που γνωρίζουμε πολύ καλά και μπορούμε να τα υποστηρίξουμε, αφήνοντας πάντα τον πελάτη μας ευχαριστημένο. Ο τουρισμός, βέβαια, σε συνδυασμό με την αύξηση της συχνότητας των φυσικών καταστροφών έχει αναδείξει και άλλες ασφαλιστικές ανάγκες, πέραν των βασικών καλύψεων Αυτοκινήτου και Πυρός. Επιπλέον, η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ των κατοικιών, η θέσπιση της υποχρεωτικής ασφάλισης επιχειρήσεων και οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών, καθώς και της αστικής ευθύνης κατοικιών βραχυχρόνιας μίσθωσης, δημιουργούν επιπλέον ευκαιρίες για ανάπτυξη εργασιών», επισημαίνει.

Ωστόσο, για την ασφαλίστρια από την Καλαμάτα η υποχρεωτικότητα δεν θα έπρεπε να συνδέεται με πρόστιμα στην περίπτωση της μη συμμόρφωσης των ασφαλισμένων. «Άλλωστε, ειδικά στην περίπτωση των επιχειρήσεων, δεν είναι πάντα δική τους ευθύνη. Κάποιες, λόγω της φύσης των εργασιών τους, είναι πολύ δύσκολο να ασφαλιστούν, καθώς καμία ασφαλιστική δεν τους δίνει κάλυψη», σημειώνει, τονίζοντας, παράλληλα, ότι «το ζητούμενο είναι να δημιουργηθεί ασφαλιστική συνείδηση στους Έλληνες πολίτες και τα πρόστιμα δεν βοηθούν».

Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, και ειδικότερα οι πιο μικροί από αυτούς, ούτως ή άλλως δραστηριοποιούνται σε ένα δύσκολο περιβάλλον. «Στην ουσία δεν έχουμε ωράριο· πρέπει να είμαστε όλες τις ώρες διαθέσιμοι για τους πελάτες μας, ενώ παράλληλα πρέπει να ενημερωνόμαστε συνεχώς, ώστε να είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις και τις ανάγκες τους. Αλλά δεν βαρυγκωμούμε, το έχουμε αποδεχτεί, αφού έτσι χτίζεις το καλό σου όνομα ως επαγγελματίας, ειδικά στην επαρχία. Από εκεί και πέρα, όμως, τα έξοδα λειτουργίας και η φορολόγηση είναι πολύ υψηλά και κάνουν την επιβίωση ενός μικρού ασφαλιστικού γραφείου αρκετά δύσκολη», επισημαίνει η κα Λαγανάκου.

Υπό αυτές τις συνθήκες, πολλά μικρά ασφαλιστικά πρακτορεία επιλέγουν τη συνεργασία με μεγαλύτερα γραφεία, για να μπορούν να καλύπτουν όλους τους κινδύνους και να μη χάνουν πελάτες. «Μας παρέχουν τη δυνατότητα συνεργασίας με όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες, διαθέτουν εξειδικευμένο προσωπικό, κι έτσι μπορούμε να εξυπηρετήσουμε όλους τους πελάτες μας για κάθε ασφαλιστική τους ανάγκη», σημειώνει η συνομιλήτριά μας.

Από την άλλη, ο ανταγωνισμός από τις τράπεζες και το διαδίκτυο δεν φαίνεται να την προβληματίζει, και αιτιολογεί ως εξής την άποψή της: «Ο ανταγωνισμός είναι έντονος, ωστόσο, διαπιστώνουμε ότι οι πελάτες μας προτιμούν την προσωπική επαφή –όχι μόνο οι Μεσσήνιοι αλλά και οι Ευρωπαίοι πολίτες που ζουν στην περιοχή μας και θα περίμενε κανείς, αφού είναι πιο εξοικειωμένοι, να προτιμούν τις διαδικτυακές πωλήσεις και το bancassurance. Αυτή η προτίμηση σε εμάς μας δίνει αρκετές ευκαιρίες ανάπτυξης και μας κάνει να αισιοδοξούμε».

Εκείνο που θεωρεί πρόβλημα η κα Λαγανάκου είναι ότι οι εταιρείες επιλέγουν πλέον μόνο την ηλεκτρονική επικοινωνία με τους συνεργάτες τους. «Αυτό, σε κάποιες περιπτώσεις, δεν είναι λειτουργικό», επισημαίνει και εξηγεί το γιατί: «Στην περίπτωση της αποζημίωσης μετά από ατύχημα, κάποιες φορές χρειάζεται να μιλήσουμε με κάποιον υπεύθυνο, για διευκρινίσεις. Αν και αυτό συμβαίνει όλο και πιο σπάνια, δεν μπορώ να μην αναφέρω το πόσο καλή εντύπωση μας έχουν κάνει πολλά στελέχη εταιρειών, νέοι άνθρωποι, που, με ευγένεια και, προπάντων, με γνώσεις, κάνουν ό,τι μπορούν για να βοηθήσουν».

Η κα Λαγανάκου αντιμετωπίζει τις δυσκολίες του επαγγέλματος με αισιοδοξία που πηγάζει από την πεποίθηση ότι το ρευστό οικονομικό περιβάλλον θα αναδείξει την ασφάλιση ως το καθοριστικό μέσο, για να προστατεύσουν οι συμπολίτες μας την περιουσία τους, την υγεία τους και ό,τι άλλο έχει αξία γι’ αυτούς.

Επιμέλεια: Δήμητρα Καζάντζα, Ειρήνη Αχνούλα

Διαβάστε εδώ όλες τις συνεντεύξεις της στήλης «Οδοιπορικό εκτός των τειχών».


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News