Διαμεσολαβούντες

Ο ΣΑΔΧ συμβουλεύει τους καταναλωτές πώς να μην πέσουν θύματα απάτης

Πρόσφατα καταγγέλθηκε επωνύμως στα Χανιά προσπάθεια υφαρπαγής στοιχείων ασφάλισης και προσωπικών δεδομένων, μέσω τηλεφωνικής κλήσης πιθανότατα από ηλεκτρονική πλατφόρμα κλήσεων.

Πιο συγκεκριμένα άγνωστος κάλεσε στο τηλέφωνο κάτοικο Χανίων και τον ευχαρίστησε επειδή άφησε στο αυτοκίνητό του σημείωμα με το κινητό του τηλέφωνο, εξαιτίας υποτιθέμενου τροχαίου και του ζήτησε το όνομα της ασφαλιστικής του εταιρίας και τον αριθμό ασφαλιστηρίου του.

Αναφέρθηκαν παρόμοιες περιπτώσεις από ασφαλισμένους σε μέλη του Σ.Α.Δ.Χ.

Είτε πρόκειται για απάτη με σκοπό το οικονομικό όφελος είτε για διαδικτυακή φάρσα, ο Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων θεώρησε σκόπιμο να ενημερώσει τους συμπολίτες του για τα εξής:

  • Μόνη αρμόδια υπηρεσία για να καταγράψει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε ένα τροχαίο ατύχημα είναι η Υπηρεσία Φροντίδας Ατυχήματος. Όλες οι ασφαλιστικές αναθέτουν σε εξωτερικούς συνεργάτες την επιτόπου καταγραφή αυτών των περιστατικών και την προώθηση των σχετικών εγγράφων αρμοδίως στα τμήματα ζημιών τους. Το τηλέφωνο επικοινωνίας αυτής της υπηρεσίας αναγράφεται πάντα στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Ο εμπλεκόμενος σε τροχαίο δικαιούται και πρέπει να ζητάει απόδειξη παραλαβής – παράδοσης του εγγράφου που θα σταλεί στην ασφαλιστική.

 

  • Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, GDPR, που θα ισχύσει τους προσεχείς μήνες, θέτει πολύ αυστηρούς κανόνες γνωστοποίησης και επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων. Προσωπικά δεδομένα είναι το τι ψωνίζει κανείς στο σούπερ μάρκετ μέχρι και ποιες καλύψεις περιλαμβάνει το ασφαλιστήριό του. Μεταξύ αυτών των κανόνων είναι η κατάργηση της σιωπηρής συγκατάθεσης για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων και η εισαγωγή συγκεκριμένων υποχρεώσεων σχετικά με την απόδειξη ύπαρξης συγκατάθεσης. Με πιο απλά λόγια το να ζητούνται προσωπικά δεδομένα από το τηλέφωνο χωρίς τη συγκατάθεση του καλούμενου είναι παράνομο.

 

  • Συνιστούμε στους καταναλωτές να είναι πολύ επιφυλακτικοί με προσφορές δωρεάν προϊόντων ή εκπτώσεων που αναρτώνται σε διαδικτυακούς τόπους ή μοιράζονται με τη μορφή φυλλαδίων. Στο παρελθόν πολλές από αυτές τις προωθητικές ενέργειες αποδείχτηκαν είτε απάτη είτε συνδέθηκαν με χαμηλής ποιότητας παροχή υπηρεσιών.

 

  • Η αγορά ασφαλιστικών προϊόντων πρέπει να γίνεται από πιστοποιημένους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, δεδομένου ότι και στον κλάδο μας ανθεί το παραεμπόριο ή στην ασφαλιστική γλώσσα «οι μαύροι κωδικοί».
    Σε επίπεδο Χανίων τα μέλη του Σ.Α.Δ.Χ. πιστοποιούνται με:
    α) αυτοκόλλητο σήμα μέλους που βρίσκεται σε εμφανές σημείο των γραφείων μας και
    β) ταυτότητα μέλους η οποία φέρει φωτογραφία του ασφαλιστή.
    Όλοι οι πιστοποιημένοι ασφαλιστές φέρουν επίσης είτε ταυτότητα του οικείου Επιμελητήριου ή Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Επάρκειας για την πώληση ασφαλιστικών προϊόντων, από την Τράπεζα της Ελλάδας. Συνιστούμε να ζητούν οι καταναλωτές κάποιο από αυτά τα αποδεικτικά στοιχεία κατά τη σύναψη της ασφάλισης.

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας