



Η Εθνική Συνδιάσκεψη Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών εκλεγμένων στα Επιμελητήρια θεωρούμε ότι δεν είναι μια αφορμή μόνο για φωτογραφίες που θα δημοσιευτούν στο LinkedIn και το Facebook των συμμετεχόντων, αλλά κάτι πολύ μεγαλύτερο και χρησιμότερο. Πρωτίστως –και όχι βεβαίως αποκλειστικά–, είναι ένα βήμα από το οποίο μπορεί ο εκάστοτε ομιλητής να απευθυνθεί σε ένα σύνολο αναγνωρισμένων επαγγελματιών της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, για να κοινολογήσει το όραμά του, τους προβληματισμούς, την πρότασή του, εν όψει των τεκτονικών αλλαγών που προδιαγράφουν οι τεχνολογικές και γεωπολιτικές εξελίξεις σήμερα. Το πώς χρησιμοποίησε κάθε παράγοντας της αγοράς το βήμα αυτό είναι ενδεικτικό των προθέσεων, αλλά και των δυνατοτήτων του.
Στη φετινή συνδιάσκεψη, ο κ. Δημήτρης Μαζαράκης αξιοποίησε την ευκαιρία να εκτεθεί και να τοποθετηθεί δημοσίως και ξεκάθαρα για το πώς βλέπει σήμερα, τώρα, τον ρόλο του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή· γιατί και πώς οι προκλήσεις του μέλλοντος θα είναι για τον διαμεσολαβητή ευκαιρία ανάδειξης των μοναδικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων του.
Με εμπιστοσύνη και συνεργασία οραματίζεται την επόμενη ημέρα ο Δ/νων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής. Αξίζει να σημειώσουμε, παραθέτοντας ακολούθως την ομιλία του, ότι οι εταιρείες επενδύουν σε τεχνολογία αλλά και στο ανθρώπινο δυναμικό των δικτύων τους.
Οι επαγγελματίες είναι πάντα σε θέση να αξιολογήσουν την αναλογία…
Αμαλία Ρουχωτά
«(…) Είστε το «πρόσωπο» της ασφάλισης.
Είστε εκείνοι που μπαίνετε στα σπίτια, που ακούτε τις ιστορίες, που κρατάτε το χέρι του πελάτη, όταν έρθει η δύσκολη στιγμή.
Χωρίς εσάς, η ασφάλιση θα ήταν απλώς χαρτιά, αριθμοί και προϊόντα.
Με εσάς, η ασφάλιση αποκτά ψυχή. (…)
Ζούμε σε μια εποχή μεγάλων ανατροπών.
Η γεωπολιτική αστάθεια, η οικονομική αβεβαιότητα, η κλιματική κρίση, η δημογραφική πίεση και η τεχνολογική επανάσταση αλλάζουν ριζικά τον κόσμο γύρω μας.
Και μέσα σε αυτό το περιβάλλον, αλλάζει και ο πελάτης· είναι πιο ενημερωμένος, πιο απαιτητικός, πιο ανυπόμονος.
Κι εδώ ακριβώς βρίσκεται η πρόκληση –αλλά και η ευκαιρία.
Ο ασφαλιστής του αύριο δεν αρκεί να είναι καλός πωλητής, δεν αρκεί να γνωρίζει τα ασφαλιστικά προϊόντα και τις διαδικασίες, και δεν αρκεί να είναι καθημερινά στην αγορά.
Ο ασφαλιστής του αύριο πρέπει να εξελίσσεται συνεχώς και να επενδύει στην επαγγελματική και προσωπική του ανάπτυξη. Πρέπει να είναι σύμβουλος εμπιστοσύνης. Να είναι μέντορας του πελάτη σε μια εποχή αβεβαιότητας.
Και, πάνω απ’ όλα, να παραμένει άνθρωπος, μέσα σε έναν όλο και πιο ψηφιακό κόσμο.
Θα σταθώ λίγο στην τεχνολογία.
Πολλοί τη βλέπουν με φόβο. Άλλοι πιστεύουν ότι θα τους αντικαταστήσει. Εγώ πιστεύω το ακριβώς αντίθετο: Η τεχνολογία δεν έρχεται να πάρει τη θέση του ασφαλιστή –έρχεται να την ενδυναμώσει.
Με την τεχνητή νοημοσύνη, τα big data και τις ψηφιακές πλατφόρμες, μπορούμε να κατανοούμε πιο βαθιά τις ανάγκες του πελάτη, να προβλέπουμε τις αλλαγές στη ζωή του, να προσφέρουμε λύσεις πιο προσωποποιημένες, πιο στοχευμένες, πιο ανθρώπινες.
Όμως, η τεχνολογία από μόνη της δεν αρκεί. Χρειάζεται κάτι που μόνο εσείς μπορείτε να προσφέρετε: εμπιστοσύνη.
Κανένας αλγόριθμος ή chatbot δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ματιά, το χαμόγελο, τη φροντίδα, τη σχέση που χτίζετε με τον πελάτη μέσα στα χρόνια.
Αυτή είναι η δύναμή σας. Και πάνω σε αυτή τη δύναμη πρέπει να χτίσουμε το μέλλον.
Το μέλλον της ασφάλισης δεν θα κριθεί από την τεχνολογία, αλλά από το πώς θα τη χρησιμοποιήσουμε.
Από το πώς θα ενώσουμε τη σοφία της εμπειρίας με τη δύναμη των δεδομένων.
Από το πώς θα φέρουμε την ασφάλιση πιο κοντά στον πολίτη –όχι όταν τη χρειάζεται, αλλά πριν τη χρειαστεί.
Το όραμά μας στην Εθνική Ασφαλιστική για την ελληνική ασφαλιστική αγορά είναι ξεκάθαρο:
● να γίνει πιο ώριμη, με έμφαση στην πρόληψη·
● πιο περιεκτική, που να αγκαλιάζει όλα τα κοινωνικά στρώματα·
● πιο καινοτόμα, με νέα προϊόντα και καλύψεις·
● πιο ανθεκτική, απέναντι σε νέους κινδύνους όπως η κλιματική αλλαγή και οι κυβερνοαπειλές.
Και για να το πετύχουμε αυτό, χρειαζόμαστε συνεργασία.
Καμία εταιρεία δεν μπορεί να προχωρήσει μόνη της.
Κανένας διαμεσολαβητής δεν μπορεί να σταθεί χωρίς υποστήριξη.
Εταιρείες και διαμεσολαβητές είμαστε σύμμαχοι σε μια κοινή αποστολή:
● να δυναμώσουμε την ασφαλιστική συνείδηση·
● να αυξήσουμε τη διείσδυση·
● να προστατεύσουμε περισσότερες ζωές και περιουσίες.
Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο, τα Σωματεία, οι Θεσμικοί Φορείς, η ΕΑΕΕ και όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν κρίσιμο ρόλο να παίξουν –να αναδείξουν το επάγγελμα του ασφαλιστή, να υπερασπιστούν την αξία του και να μας βοηθήσουν όλους να προχωρήσουμε ενωμένοι, συντονισμένοι και σύγχρονοι.
Η ελληνική κοινωνία έχει ανάγκη από ισχυρούς διαμεσολαβητές, ισχυρές εταιρείες και, πάνω απ’ όλα, ισχυρή ασφαλιστική κουλτούρα.
Γιατί το μέλλον δεν είναι κάτι που απλώς θα συμβεί.
Είναι κάτι που μαζί θα διαμορφώσουμε –με όραμα, με γνώση, με τεχνολογία, και πάντα, με τον άνθρωπο στο επίκεντρο».
Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News