Γυναίκες vs Άνδρες Επαγγελματίες; (Τι απαντά η Ιουλία Κακανά)

3339
Kakana Ioulia

Ο ασφαλιστικός κλάδος είναι αναμφισβήτητα ανδροκρατούμενος, ωστόσο, οι γυναίκες επαγγελματίες του χώρου έχουν καταφέρει να ξεχωρίσουν και να αφήσουν το μοναδικό τους στίγμα! Η κα Ιουλία Κακανά μας καταθέτει τη δική της εμπειρία.

Στον ασφαλιστικό χώρο μπήκα τυχαία ως υπάλληλος. Είχα την τύχη, βέβαια, να βρεθώ σε μια εξαιρετική Εταιρεία, ειδικά για τα δεδομένα της εποχής. Ήταν για μένα ένα μεγάλο σχολείο! Στην πορεία, διαπίστωσα δύο πράγματα: το πρώτο ότι μου πάνε πολύ οι πωλήσεις και μου δίνουν πολύ μεγάλη ικανοποίηση. Tο δεύτερο ότι ο χώρος στον τομέα της επαγγελματικής εξέλιξης ήταν ανδροκρατούμενος.

Aπό το 1982 μέχρι το 1990, λοιπόν, εργάστηκα σε διοικητικές θέσεις σε μεγάλη διεθνή ασφαλιστική εταιρεία. Η πρόσληψή μου έγινε προσωρινά με σκοπό να αντικαταστήσω κάποιες άδειες, όμως είδα τις προοπτικές αυτής της δουλειάς και, προφανώς, η Εταιρεία είδε και τις δικές μου δυνατότητες.

Το 1990, βλέποντας τις προοπτικές στον χώρο των πωλήσεων και διαπιστώνοντας ότι μου ταιριάζει αυτή η δουλειά, ζήτησα να ενταχθώ στις πωλήσεις και οφείλω να πω ότι η εταιρεία που δούλευα με πίστεψε, και έτσι με στήριξε και οικονομικά και ηθικά.

Από τότε μέχρι σήμερα διευθύνω μία ομάδα επαγγελματιών, με κριτήριο την ποιότητα και την αναβάθμιση του θεσμού.

Ξεκινώντας, λοιπόν, τον νέο κύκλο, οργάνωσα με τον δικό μου τρόπο την επιχείρησή μου, για να συνδυάζω τη δουλειά μου με την οικογένεια, αλλά και τον προσωπικό μου χρόνο –κάτι που, τελικά, είναι πιο εύκολο στο ελεύθερο επάγγελμα από το να βρίσκεσαι σε μία σχέση εξαρτημένης εργασίας.

Βέβαια, δούλευα και δουλεύω πολλές ώρες, αλλά γνωρίζω ότι είναι δική μου επιλογή και υπάρχει άλλωστε και η αντίστοιχη οικονομική ικανοποίηση.

Στην επιχείρησή μου διαμόρφωσα αξίες, όπως εντιμότητα, ακεραιότητα, συνέπεια, επαγγελματική ηθική. Αυτά είναι τόσο δυνατά μέσα μου, που έχουν γίνει τρόπος ζωής πλέον. Και προσπαθώ να διαλέγω και τους συνεργάτες μου με βάση αυτά τα κριτήρια.

Είμαι περήφανη, λοιπόν, που, από τη δική μου πρωτοβουλία, τρέλα, τόλμη, ορμή, πάθος, μια ντουζίνα οικογένειες, και εννοώ αυτές των συνεργατών μου, ζουν ευπρεπώς και μπορούν να ονειρεύονται ένα καλύτερο αύριο για τους ίδιους και τις οικογένειές τους. αλλά και μερικές χιλιάδες οικογένειες ασφαλισμένων μας μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι γνωρίζοντας ότι τους εκπροσωπούμε κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Στα προβλήματα της επιχειρηματικότητας στη χώρα μας πρέπει να επικεντρωθούμε και όχι στη διάκριση ανδρικής ή γυναικείας επιχειρηματικότητας.

Πιστεύω πολύ στη χρησιμότητα αυτής της δουλειάς.
Ιδιαίτερα αυτή την περίοδο, που δυστυχώς, βγαίνουν αληθινές οι μελέτες και οι προβλέψεις, που κάναμε στο ξεκίνημά μου, σε σχέση με το μέλλον της κοινωνικής ασφάλισης και ιδιαίτερα του συνταξιοδοτικού στην Ελλάδα.

Θεωρώ ότι η εποχή μας δίνει πολύ μεγάλες ευκαιρίες, αλλά σε τελείως διαφορετικό περιβάλλον.

Μπορούμε να αναφέρουμε κάποια χαρακτηριστικά της γυναικείας επιχειρηματικότητας όπως περιγράφονται σε σχετικές μελέτες:

Οι γυναίκες βλέπουν την επιχειρηματικότητα όχι ως καριέρα αλλά ως στρατηγική ζωής.

Οι γυναίκες επιχειρηματίες τείνουν να έχουν μία ισορροπία ανάμεσα στους οικονομικούς στόχους, όπως το κέρδος και η ανάπτυξη, και στους μη οικονομικούς στόχους, όπως η ποιότητα παραγωγής, η προσωπική ευχαρίστηση και η βοήθεια στους άλλους.

Οι γυναίκες επιχειρηματίες τείνουν να δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα σε κοινωνικές αξίες και ποιοτικά χαρακτηριστικά, όπως αυτοπραγμάτωση και ισχυρές προσωπικές σχέσεις.

✻ Οι γυναίκες συχνά χρησιμοποιούν τη διαισθητική προσέγγιση.

Οι γυναίκες επιχειρηματίες τείνουν να χρησιμοποιούν τον σχεδιασμό περισσότερο από τους άνδρες.

Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι η οικογένεια, και ιδιαίτερα τα μικρά παιδιά, έχουν τεράστια επίδραση στην επαγγελματική πορεία μιας γυναίκας…

Δεν βλέπω βέβαια κάτι αφύσικο σε αυτό, αντίθετα το επικροτώ, αφού μπορούμε να τα συνδυάζουμε.

Αυτό έκανα και εγώ… Πιστεύω ότι ζύγισα την εργασία με την οικογένεια όσο καλύτερα μπορούσα, και βλέπω με υπερηφάνεια τόσο το γραφείο μου και τους συνεργάτες μου όσο και τις δύο κόρες μου.

Και σύμφωνα με τις ίδιες μελέτες, τα πιο διακριτά διαφορετικά χαρακτηριστικά από το ανδρικό φύλο είναι:

  • Οι άντρες ανοίγουν επιχειρήσεις βάσει ευκαιριών, ενώ οι γυναίκες έλκονται περισσότερο από την ανάγκη.
  • Οι άνδρες επιχειρηματίες τείνουν να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στις οικονομικές αξίες και σε ποσοτικά χαρακτηριστικά επιτεύγματος και επιτυχίας, όπως την κοινωνική κατάσταση και τον πλούτο.

Θέλω να τονίσω ότι δε βλέπω την αντιπαλότητα, αλλά μόνο ότι εμείς τα κάνουμε καλύτερα, συνδυάζοντας δουλειά, οικογένεια, ζωή και αξίες.

Βέβαια, τα προβλήματα της επιχειρηματικότητας στη χώρα μας υπάρχουν και, σύμφωνα με μια έρευνα που διάβασα τελευταία, περιγράφονται περίπου ως εξής:

  • Φόβος αποτυχίας, ταυτόχρονα με υπερβολική επιχειρηματική αυτοπεποίθηση.
  • Έλλειμμα ποιοτικής επιχειρηματικότητας.
  • Χαμηλή κοινωνική αποδοχή επιχειρηματικότητας.
  • Απουσία σύνδεσης της εκπαίδευσης με την επιχειρηματική σταδιοδρομία.

Σε αυτά, κατά τη γνώμη μου, πρέπει να επικεντρωθούμε και όχι στη διάκριση ανδρικής ή γυναικείας επιχειρηματικότητας.


*Με αφορμή την ομιλία της κας Ιουλίας Κακανά, με τίτλο «Γυναίκες vs Άνδρες Επαγγελματίες
Μήπως τελικά οι ομοιότητες είναι περισσότερες από τις διαφορές;», στην εκδήλωση “Women Brainstorming”, που διοργάνωσε το MDRT στη Θεσσαλονίκη, στις 18.01.2018.

  • Ετικέτες
  • MDRT
Προηγούμενο άρθροΟι συνεργάτες της Allianz Ελλάδος που διακρίθηκαν (φωτ. στιγμιότυπα)
Επόμενο άρθροΠώς βιώνουν τη «Φροντίδα Πελάτη» τα στελέχη & οι συνεργάτες της ERGO;