Εταιρείες

Ergo: Πώς μπορούμε να προστατευτούμε από τις ηλεκτρονικές απάτες

Πηγή: Ergo blog

Παρά τις συνεχείς βελτιώσεις των συστημάτων ασφαλείας, αλλά και τις καμπάνιες ενημέρωσης από τις τράπεζες και τους δημόσιους φορείς, οι ηλεκτρονικές απάτες παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Οι απατεώνες συνεχίζουν να επιτίθενται μέσω email, SMS και τηλεφώνου, με σκοπό να αποσπάσουν χρήματα από τα θύματά τους.

Ο στόχος τους είναι πάντα ο ίδιος και σαφής: να αποσπάσουν τους κωδικούς εισόδου στις ηλεκτρονικές τραπεζικές υπηρεσίες (e-banking) ή τα στοιχεία των καρτών μας προκειμένου να προχωρήσουν στη συνέχεια στην εκτέλεση συναλλαγών προς όφελός τους. Μπορεί να περάσουν μέρες ή ακόμη και μήνες πριν από την προσπάθεια κακόβουλης ενέργειας, καθώς συλλέγουν τα απαραίτητα δεδομένα για να προχωρήσουν στην απάτη.

Μερικά από τα βασικά μηνύματα εξαπάτησης που εμφανίζονται συχνά είναι:

Ηλεκτρονικά μηνύματα από φορείς του δημοσίου ή τράπεζες

Κάθε χρόνο, μετά το άνοιγμα της πλατφόρμας για τις φορολογικές δηλώσεις, εμφανίζονται απάτες που υπόσχονται επιστροφές φόρου από το δημόσιο. Μέσω e-mail που φαίνεται να προέρχεται από την εφορία, ενημερώνεται το θύμα, ότι δικαιούται επιστροφής χρημάτων μετά την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης. Προκειμένου αυτή να πραγματοποιηθεί, ζητείται από τον παραλήπτη να επικαιροποιήσει τα στοιχεία του τραπεζικού του λογαριασμού πατώντας σε έναν σύνδεσμο που περιλαμβάνεται στο email, ώστε να γίνει η πίστωση του ποσού. Είναι σημαντικό να είμαστε προσεκτικοί και να επιβεβαιώνουμε την πηγή του μηνύματος πριν ανταποκριθούμε.

Μηνύματα που αφορούν τραπεζικούς λογαριασμούς ή πιστωτικές κάρτες

Σε αυτή την περίπτωση, λαμβάνουμε μηνύματα που αναφέρουν ένα δήθεν πρόβλημα σε τραπεζικό λογαριασμό ή πιστωτική κάρτα. Το περιεχόμενο του μηνύματος προσπαθεί να μας πείσει να πατήσουμε σε έναν σύνδεσμο για να επιβεβαιώσουμε τα στοιχεία μας, προκειμένου να λύσουμε άμεσα το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί. Θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να επιβεβαιώνουμε την αυθεντικότητα του μηνύματος πριν ανταποκριθούμε.

Παράδοση δέματος από εταιρεία courier

Μεγάλος αριθμός περιστατικών έχει καταγραφεί το τελευταίο διάστημα τόσο για SMS όσο και e-mail, που φαίνεται να προέρχονται από εταιρείες ταχυμεταφορών. Οι δράστες αποστέλλουν μηνύματα σε ανυποψίαστους πολίτες, με την ελπίδα ότι κάποιος από εκείνους αναμένει κάποιο δέμα ή θα πιστέψει ότι πρόκειται για παράδοση δέματος κατά λάθος.

Στα μηνύματα αναφέρεται ότι απαιτείται η πληρωμή ενός μικρού κατά κανόνα ποσού για την ολοκλήρωση της παράδοσης. Αν πατήσουμε το σχετικό σύνδεσμο, μεταφερόμαστε σε μια άλλη πλαστή σελίδα, που προσομοιάζει με σελίδα πληρωμής του courier, προκειμένου να καταχωρήσουμε τα τραπεζικά μας στοιχεία και να χρησιμοποιηθούν κακόβουλα για την εκτέλεση άλλης συναλλαγής.

Συνοψίζοντας

Για να προστατευθούμε από αυτές τις απάτες, προσπαθούμε πάντα να είμαστε προσεκτικοί σε κάθε μορφή ενημέρωσης που λαμβάνουμε και να επιβεβαιώνουμε την αυθεντικότητα των μηνυμάτων πριν ανταποκριθούμε σε αυτά. Επικοινωνούμε πάντα με τον φορέα που υποτίθεται ότι μας στέλνει το μήνυμα μέσω αξιόπιστων τρόπων, όπως επίσημη ιστοσελίδα ή τηλέφωνο, ώστε να επιβεβαιώσουμε την ορθότητα των πληροφοριών που λαμβάνουμε.

Από την ομάδα της ERGO,

Γεώργιος Πατιτάκης


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας