Μελέτες

Co-Live with Covid-19: Τι έδειξε η έρευνα της SYNERGON Partners

Συνδυασμό ψηφιακής τεχνολογίας για τα απλά ασφαλιστικά προϊόντα και φυσικής επαφής για τα πιο εξειδικευμένα και πολύπλοκα, “βλέπει” η έρευνα της εταιρείας συμβούλων SYNERGON Partners, “Co-Live with Covid-19: Από την κρίση στην ευκαιρία”.

Τα ευρήματα έρευνας που σχεδίασε για να αξιολογήσει τις στάσεις και συμπεριφορές πολιτών και καταναλωτών μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας παρουσίασε η εταιρεία συμβούλων SYNERGON Partners, σε διαδικτυακή συζήτηση που διοργάνωσε την Τετάρτη, 10 Ιουνίου.

Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος Κώστας Τσαούσης, ενώ στο panel συμμετείχαν οι Μπέττυ Γιαϊλόγλου (ψυχίατρος), Νίκος Δελένδας (ΓΔ της Eurolife FFH), Δρ. Γεωργία Ζούνη (Τουριστικό Marketing, ΠΑΠΕΙ), Φωτεινή Ιωάννου (ΓΔ της ΕΤΕ), Νικολέτα Καραΐσκου (senior manager EY) και Αλέξανδρος Ρούστας (CEO της IQbility, Ομίλου Quest).

Τόσο η έρευνα όσο και οι ομιλητές ξεχώρισαν ως πιο σημαντικά ευρήματα τα ισχυρά συναισθήματα ανασφάλειας και άγχους στους πολίτες σχετικά με το διάστημα των επόμενων 3-6 μηνών, την ισχυρή πρόθεση (πάνω από 60%) για μερική απασχόληση από το σπίτι, και τη διάθεση μόνιμης υιοθέτησης συνηθειών που αποκτήθηκαν εν μέσω των περιοριστικών μέτρων.

Σημαντικό κομμάτι της έρευνας εξειδικεύτηκε στις αγορές Τραπεζών και Ασφαλιστικών εταιρειών, για τα προϊόντα των οποίων εκδηλώνεται χαμηλή τάση αγοράς τους επόμενους μήνες με εξαίρεση αποταμιευτικά προγράμματα Τραπεζών και ασφαλίσεις Υγείας. Πολύ σημαντικό στοιχείο για την επόμενη μέρα στον Τραπεζικό κλάδο αποτελεί ότι το 50% όσων έχουν ήδη δάνεια εκτιμούν ότι η οικονομική τους κατάσταση θα τους οδηγήσει να αιτηθούν ρυθμίσεις και διευκολύνσεις.

Και για τους δύο κλάδους, πάντως, σημαντικό εύρημα αποτελεί η στάση των πελατών απέναντι στα μέχρι τώρα συστήματα εξυπηρέτησης και η στροφή σε ηλεκτρονικά μέσα. Ενδεικτικά, μόλις το 10% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα επιλέγουν αποκλειστικά το τραπεζικό κατάστημα στο μέλλον, ενώ ο συνδυασμός ψηφιακής τεχνολογίας για τα απλά προϊόντα και φυσικής επαφής για τα πιο εξειδικευμένα και πολύπλοκα, φαίνεται να είναι η κυρίαρχη τάση στην οποία θα κληθούν να προσαρμοστούν οι Ασφαλιστικές εταιρίες.

Εξέχουσας σημασίας, όπως χαρακτηριστικά τονίστηκε από όλους, είναι η ταχύτητα λήψης και υλοποίησης των αποφάσεων για την διοχέτευση των μεγάλων πακέτων στήριξης της οικονομίας καθώς και αυτές των επιχειρήσεων για ενσωμάτωση νέων λειτουργικών μοντέλων που θα απορροφήσουν τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Όπως δήλωσε ο Μίνος Μωυσής, συνιδρυτής της SYNERGON Partners, «η συνεπής και έγκαιρη ανάγνωση των επιπτώσεων της πανδημίας στην Οικονομία και την Αγορά, είναι απολύτως αναγκαία για την ασφαλή οργάνωση της επόμενης μέρας και την ανάπτυξη πρωτοβουλιών από τις επιχειρήσεις. Επιδίωξη της SYNERGON Partners είναι να φέρει σε επαφή τα αποτελέσματα των ερευνών με την Αγορά και με τον τρόπο αυτό να συμβάλει στη συλλογική προσπάθεια αντιμετώπισης των επιπτώσεων της πανδημίας».

Την έρευνα υλοποίησε σε αντιπροσωπευτικό πανελλαδικό δείγμα 803 ατόμων, μέσω online συνεντεύξεων, η εταιρία Ipsos-Opinion.

Το υλικό της συζήτησης, η πλήρης ανάλυση της έρευνας καθώς και ολόκληρη η συζήτηση βρίσκονται διαθέσιμα εδώ.

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας