Συνεντεύξεις

Άννυ Τρύφων: Στην Designia Insurance Brokers κατακτήσαμε πρωτιές

Η Άννυ Τρύφων σε… πρώτο πρόσωπο

30 χρόνια συμπλήρωσε η Designia Insurance Brokers…

30 χρόνια δεν είναι πολλά. Περνάνε σαν μέσα σε μια στιγμή, όταν αφοσιώνεσαι σε αυτό που κάνεις με πάθος, επιμονή και φυσικά όταν στην πορεία δεν λείπουν και οι προκλήσεις.

30 χρόνια είναι αρκετά, όμως, για να χτίσεις μια αδιαμφισβήτητη και ξεχωριστή παρουσία στον επαγγελματικό σου χώρο.

Τα 30 χρόνια της Designia Insurance Brokers είναι μια καλή αφορμή για να μιλήσουμε με την κα Άννυ Τρύφων, η οποία ουσιαστικά ταύτισε την επαγγελματική της πορεία με την ανάπτυξη της μεσιτικής. Στα τριάντα χρόνια που μεσολάβησαν από την ίδρυση της εταιρείας μεσιτείας ασφαλίσεων, η αγορά αναδιαμορφώνεται σχεδόν ολοκληρωτικά, η τραπεζική παρέμβαση προβλημάτισε και καθόρισε την ανάπτυξη δικτύων διαμεσολάβησης, οι ασφαλισμένοι διεκδικούν, όλο και πιο συνειδητοποιημένα, περισσότερα από «φτηνό ασφάλιστρο», οι ασφαλιστικοί κίνδυνοι εξελίχθηκαν, απαιτούν εξειδίκευση, εμπειρία, αφοσίωση για τη διαχείρισή τους.

Η κα Άννυ Τρύφων, Αντιπρόεδρος & CEO της Designia Insurance Brokers, δεν είναι μια γυναίκα που κράτησε απλά και λόγω… ευτυχούς συγκυρίας το τιμόνι σταθερά όλα αυτά τα χρόνια.

Είναι η επικεφαλής που καταφέρνει διαχρονικά να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις με επιτυχία, να διατηρεί το loyalty πελατών και συνεργατών σε υψηλό επίπεδο και νααποφεύγει με δεξιοτεχνία τις κακοτοπιές, που η εμπειρία της έμαθε να αναγνωρίζει.

Η εταιρεία ασφαλιστικής και αντασφαλιστικής διαμεσολάβησης ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στην ελληνική αγορά το 1992, αλλά η Άννυ έκανε τα πρώτα της βήματα στον χώρο έναν χρόνο νωρίτερα. Ο λόγος στην ίδια, σε… πρώτο πρόσωπο:

Αμαλία Ρουχωτά

Άννυ Τρύφων: Στην Designia Insurance Brokers κατακτήσαμε πρωτιές

Τα πρώτα βήματα στην ασφαλιστική αγορά

Ξεκίνησα την καριέρα μου στον ασφαλιστικό χώρο το 1991, στην τότε θυγατρική μεσιτική του Inchcape Group (όμιλος στον οποίο ανήκει η Toyota Hellas), Bain Clarkson και μετέπειτα AON Hellas. Εκείνη την εποχή, είχα και μια ενδιαφέρουσα πρόταση να δουλέψω στη διαφήμιση, αλλά με κέρδισαν οι ασφάλειες. Θεώρησα ότι ο ασφαλιστικός κλάδος είναι πιο κοντά στον χαρακτήρα και τις ανησυχίες μου, με δεδομένο και τον κοινωνικό ρόλο που καλείται να παίξει.

Τα πρώτα μου βήματα ήταν ως ασφαλίστρια ζωής, αλλά γρήγορα στράφηκα στις εταιρικές ασφαλίσεις. Το 1997, μεταγράφηκα στη μεσιτική της Eurobank, μια σχετικά μικρή αλλά ανερχόμενη εταιρεία. Είχαμε τότε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με διαφορετικές και πρωτοποριακές ενέργειες, ενώ ταυτόχρονα διευρύναμε τις συνεργασίες με την ασφαλιστική αγορά, ώστε να είμαστε σε θέση να δίνουμε λύσεις στο σύνολο των αναγκών των πελατών μας.

Το 2020 έγινα CEO και τότε άρχισε ένα ακόμη πιο ενδιαφέρον ταξίδι. Μια πορεία που με έμαθε ότι δύσκολα δεν είναι τα τεχνικά θέματα, αλλά τα ανθρώπινα. Ας μην ξεχνάμε ότι οι ασφάλειες είναι τελικά people’s business.

Η δουλειά του μεσίτη, μια συνεχής διαχείριση απαιτήσεων και δημιουργία του κατάλληλου συνδυασμού λύσεων

Λατρεύω αυτό που κάνω και γι’ αυτό το κάνω με πάθος. Αναζητώ πάντα νέες ιδέες και λύσεις, αναζητώ συνεχώς το καλύτερο, ώστε να παράγεται προστιθέμενη αξία για τους πελάτες. Χρειάζεται ισορροπία και προσαρμοστικότητα, γι’ αυτό και εκτιμώ τις συνεχείς προκλήσεις και αλλαγές, που με βοήθησαν να προσαρμόζομαι και να εξελίσσομαι επαγγελματικά και ως άνθρωπος.

Η ιδέα του να συνδυάζω λύσεις, υπηρεσίες και προϊόντα για τον πελάτη με γοήτευσε από την πρώτη στιγμή. Αυτό ακριβώς που κάνει ο μεσίτης. Ένιωσα ότι μπορώ να δημιουργήσω τη λύση ακριβώς όπως τη θέλει ο πελάτης και να είμαι δίπλα του, ώστε να εξυπηρετήσω την ανάγκη του. Ο σχεδιασμός προϊόντων και υπηρεσιών είναι που μας χαρακτηρίζει μέχρι σήμερα ως εταιρεία. Δεν υπάρχει «δεν γίνεται». υπάρχει «έλα να βρούμε λύση». Σε αυτό το σημείο θέλω να αναγνωρίσω την καθοριστική συμβολή όλων των συνεργατών μου και στελεχών της Designia Insurance Brokers, που δίνουν καθημερινά τον καλύτερο εαυτό τους, για να παραχθεί το αποτέλεσμα που μας κάνει όλους υπερήφανους. Είτε βρισκόμαστε στη θέση του διαμεσολαβητή είτε στη θέση της ασφαλιστικής εταιρείας, σημασία έχει να πιστεύουμε και να φροντίζουμε να φτάσει στον πελάτη η αξία της ασφάλισης. Προσωπικά, παρότι προέρχομαι από μία νομική οικογένεια, επέλεξα να σπουδάσω αυτό που μου άρεσε. Τελικά, ασχολήθηκα με πάθος με συμβόλαια και όρους, γιατί μέσα από αυτά θέλησα και εξακολουθώ να θέλω, να δίνω αξία στη λέξη ασφάλιση.

Τις προκλήσεις δεν τις αποφύγαμε, πείσαμε όμως για την αλήθεια των ισχυρισμών μας και την ισότιμη προσέγγιση των συνεργατών μας

Θεωρώ ότι κάθε πρωτιά αποτελεί και μία πρόκληση. Και στην Designia Insurance Brokers κατακτήσαμε πολλές πρωτιές, γιατί μας αρέσουν τα δύσκολα. Οι δύσκολες στιγμές, όμως, είναι αυτές που ξεχωρίζουν για εμένα, καθώς είναι αυτές που με πήγαν παρακάτω. Το 1999 υπογράψαμε ένα από τα μεγαλύτερα συμβόλαια της αγοράς, και μάλιστα ένα πολυασφαλιστήριο. Δείξαμε, έτσι, ότι μια νέα και μικρή τότε εταιρεία μπορούσε να κάνει τη διαφορά και να ανταποκριθεί στις σύνθετες ανάγκες τις αγοράς. Προκλήσεις συνεχίσαμε να αντιμετωπίζουμε και όλα αυτά τα χρόνια, τόσο από το γενικότερο χρηματοοικονομικό περιβάλλον, όσο και γιατί έπρεπε να πείθουμε ότι αυτό που λέμε το εννοούμε. ότι συνεργαζόμαστε με την πλειοψηφία της αγοράς και ότι έχουμε όλες τις λύσεις στη φαρέτρα μας. Και τελικά αποδείξαμε στους πελάτες μας ότι έχουμε την εμπειρία να σταθούμε δίπλα τους αξιόπιστα.

Είμαστε εδώ και πολλά χρόνια μια πολυκαναλική εταιρεία, που συνεργάζεται με όλους τους αξιόπιστους εταίρους στην ασφαλιστική αγορά. Μόνον έτσι θα μπορούσαμε να σταθούμε σωστά απέναντι στους πελάτες μας. Όλα αυτά τα χρόνια αποδεικνύουμε ότι οι σχέσεις με τους συνεργάτες μας είναι επί ίσοις όροις. Ήμασταν και είμαστε ανοιχτοί σε συνεργασίες, καθώς το σημαντικό για εμάς, στο τέλος της ημέρας, είναι να δίνουμε στους πελάτες και τους συνεργάτες μας τις λύσεις που χρειάζονται.

Για την “αφύπνιση” των εταιρικών πελατών, σχετικά με την αξία της ασφάλισης, η Designia Insurance Brokers έχει σχέδιο

Προσφέρουμε στους πελάτες μας υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας και αυτό είναι κάτι που εκτιμούν. Η ασφαλιστική συνείδηση των εταιρικών πελατών στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια βελτιώνεται, αλλά ακόμα υπάρχει πολύς δρόμος που χρειάζεται να διανύσουμε. Σε αυτό μας υποστηρίζει η νέα κουλτούρα εταιρικής διακυβέρνησης, όπως αυτή διαμορφώνεται με βάση το ESG, η ανάγκη για απορρόφηση κονδυλίων από το εξωτερικό, η εξωστρέφεια των Ελλήνων επιχειρηματιών. Εμείς ως Designia Insurance Brokers συμβάλλουμε στο χτίσιμο ασφαλιστικής συνείδησης, βοηθώντας τους πελάτες μας να νιώθουν ασφαλείς και να αποκαθιστούν τη ζημία τους όταν χρειαστεί, με τον καλύτερο τρόπο. Στόχος μας είναι οι ασφαλισμένοι μας να βλέπουν στην αποζημίωση την αξία της ασφάλισης και την επιβίωση της επιχείρησής τους. Θέλουμε να είναι ξεκάθαρο στους ασφαλισμένους μας τι έχουν αγοράσει και για τι θα αποζημιωθούν.

Άννυ Τρύφων: Στην Designia Insurance Brokers κατακτήσαμε πρωτιές

Είναι πολύ σημαντικό για εμάς το γεγονός ότι οι πελάτες μας επιβεβαιώνουν ότι πετυχαίνουμε αυτή μας την επιδίωξη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί πελάτης ο οποίος διατηρούσε ασφαλιστήριο CAR για τα έργα του, το οποίο, ωστόσο, αντιμετώπιζε ως “αναγκαίο κακό”, καθώς δεν πίστευε στην ασφάλιση. Όταν συνεργαστήκαμε για την ασφάλιση ενός από τα έργα του και κατανόησε τι σημαίνει η κάθε κάλυψη που πλήρωνε, μου ζήτησε να ασφαλίσουμε επιπλέον την εταιρεία και την οικογένειά του. Είναι πελάτης μας μέχρι σήμερα.

Ακόμα ένα παράδειγμα αφορά πελάτη μας τον οποίο πείσαμε να ασφαλιστεί για απώλεια κερδών. Όταν τελικά έλαβε μεγάλη αποζημίωση για απώλεια κερδών και μάλιστα πληρώθηκε μέσα σε 2,5 μήνες, συνειδητοποίησε πόσο σημαντική κάλυψη ήταν.

Ο μεσίτης μπορεί να συνδράμει ουσιαστικά στην αποτελεσματική διαχείριση της ζημιάς. Αφενός, δημιουργώντας ένα σωστό συμβόλαιο, με το οποίο ο πελάτης θα αποζημιωθεί γρήγορα και αποτελεσματικά και, αφετέρου, κατανοώντας τις νέες ανάγκες των πελατών του, ώστε να τις προστατεύσει καλύτερα, αξιοποιώντας όλα τα νέα εργαλεία. Η προστιθέμενη αξία του μεσίτη, σε συνδυασμό με τις συνεχώς βελτιούμενες υπηρεσίες της αγοράς μας και την αυξανόμενη εξωστρέφεια του χώρου, είμαι αισιόδοξη ότι θα βελτιώσει την ασφαλισιμότητα στην Ελλάδα. Απλά, όπως έλεγε και ο μεγάλος μας ποιητής, «για να γυρίσει ο ήλιος, θέλει δουλειά πολλή».

Η συνένωση δυνάμεων στον χώρο της διαμεσολάβησης είναι μονόδρομος, αλλά από μόνη της δεν αρκεί για να εξασφαλίσει ανάπτυξη

Το κύμα των συγχωνεύσεων είναι πολυπαραγοντικό, επηρεαζόμενο και από το γενικότερο περιβάλλον. Αν σταθούμε στις συνθήκες της αγοράς μας, η τάση για συνενώσεις είναι αποτέλεσμα, αφενός, του κύματος συγχωνεύσεων και εξαγορών των ασφαλιστικών εταιρειών, αφετέρου, του γεγονότος ότι οι προϋποθέσεις για την άσκηση του επαγγέλματος γίνονται όλο και πιο απαιτητικές και κοστοβόρες, έτσι που η συνένωση των δυνάμεων να φαίνεται μονόδρομος. Αυτό δεν είναι απαραίτητα αρνητικό γεγονός, όπως αποδεικνύεται και από τις συγχωνεύσεις στον ευρύτερο χώρο του ελληνικού επιχειρείν. Η πράξη έχει δείξει ότι η αγορά βρίσκει τις ισορροπίες της και, όταν δίνουμε προστιθέμενη αξία, μας γυρίζει θετικά. Η επιτυχημένη διαχείριση του κινδύνου, δηλαδή αυτό που καλούμαστε καθημερινά να υλοποιήσουμε, σε έναν κόσμο που οι κίνδυνοι αυξάνονται εκθετικά, δεν μπορεί παρά να οδηγεί σε ανάπτυξη. Στα καινούρια οικοσυστήματα που δημιουργούνται, όπως για παράδειγμα αυτό του Cyber resilience, ο μεσίτης – risk manager – σύμβουλος του πελάτη θα παίζει όλο και πιο κομβικό ρόλο στη διαχείριση αυτή. άρα, νομοτελειακά, θα αναπτύσσεται και ο ίδιος.

Το κλειδί της επιτυχίας για έναν μεσίτη θεωρώ ότι είναι η αποτελεσματική απάντηση στις ανάγκες του πελάτη. Και η απάντηση αυτή δεν μπορεί παρά να συνδυάζει τα εξής: προϊόντα στα μέτρα του πελάτη, με την απαραίτητη εξειδίκευση, μαζί με υπηρεσίες που επιβεβαιώνουν ότι είμαστε δίπλα του. Σε ένα phygital κόσμο, πρέπει να μπορούμε να ανταποκριθούμε με όλους τους τρόπους στα θέλω και τις προτεραιότητες των πελατών μας.

Για τον μεσίτη ασφαλίσεων οι παράγοντες ESG δεν είναι καινοφανής αντίληψη

Η ασφάλιση έχει το ESG στο DNA της, γιατί βοηθάει τις επιχειρήσεις να οργανωθούν καλύτερα, διαχειριζόμενες αποτελεσματικότερα τα ρίσκα τους. άρα, παίζει σημαντικό ρόλο στο E (Environmental) και το G (Governance). Επιπροσθέτως, μέσω της προστασίας που παρέχει στους εργαζομένους τους αλλά και στο κοινωνικό σύνολο, επιδρά ουσιαστικά και στο S (Social). Ο μεσίτης, λοιπόν, είναι σε θέση, αξιοποιώντας τα σημαντικά εργαλεία πρόληψης, διαχείρισης και μεταφοράς του ρίσκου, να συνδράμει στην υλοποίηση των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των πελατών του και αυτός είναι ένας στόχος που πιστεύω ότι η ομάδα της Designia Insurance Brokers επιτυγχάνει με συνέπεια τα τελευταία 30 χρόνια.


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας