Agentic AI: ισχυρό εργαλείο για τις ασφαλιστικές, αλλά με ανθρώπινη εποπτεία

Η Agentic AI, η αυτόνομη τεχνητή νοημοσύνη, αναδιαμορφώνει, σύμφωνα με την GlobalData, την εξυπηρέτηση πελατών στον τομέα των ασφαλίσεων, επιτρέποντας έξυπνες αλληλεπιδράσεις σε πραγματικό χρόνο, ενώ ταυτόχρονα συνεργάζεται με τον ανθρώπινο παράγοντα.

Αν και οι ικανότητες της Agentic AI στη λήψη αποφάσεων την καθιστούν ένα ισχυρό εργαλείο υποστήριξης, οι ειδικοί του κλάδου συμφωνούν ότι η ανθρώπινη εποπτεία παραμένει απαραίτητη, καθώς τόσο οι πελάτες όσο και οι ασφαλιστικές εταιρείες εκτιμούν την ασφάλεια που προσφέρει η ανθρώπινη παρουσία για τη διασφάλιση της ακρίβειας, της υπευθυνότητας και της εμπιστοσύνης στην παροχή υπηρεσιών.

«Η εξυπηρέτηση πελατών είναι ένας τομέας στον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη έχει αρχίσει να κάνει ιδιαιτέρως αισθητη την παρουσία της στον κλάδο των ασφαλειών. Οι άμεσες απαντήσεις και η 24ωρη διαθεσιμότητα είναι τεράστια πλεονεκτήματα, που μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών», επισημαίνει ο κ. Ben Carey-Evans, Senior Insurance Analyst στην GlobalData.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας δημοσκόπησης που διεξήχθη μέσω των ιστότοπων Verdict Media της GlobalData, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2025, σχεδόν τα δύο τρίτα (64,3%) των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι η Agentic AI θα έχει υποστηρικτικό ρόλο, με τους ανθρώπους να παραμένουν ενεργοί στα “μετόπισθεν”. Ένα πολύ μικρότερο ποσοστό (18,4%) πιστεύει ότι θα αντικαταστήσει τους ανθρώπους, κι αυτό σημαίνει ότι κάτι τέτοιο είναι προς το παρόν πολύ μακρινό.

Από την έρευνα της GlobalData με τίτλο «2024 Emerging Trends in Insurance Survey» (3ο/4ο τρίμηνο 2024, 5.500 ερωτηθέντες), προκύπτει σαφώς ότι οι καταναλωτές αισθάνονται πιο άνετα να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη όταν υπάρχει ένας άνθρωπος που μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί του αν χρειαστεί (56,5% αισθάνονται άνετα, έναντι 42,5% που δεν αισθάνονται άνετα, εάν δεν υπάρχει ανθρώπινη παρουσία). Το 42,9% των ατόμων που δεν αισθάνονται άνετα με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (στην περίπτωση αυτή για την υποβολή προσφοράς για ασφάλιστρα), θα αισθάνονταν καλύτερα, αν μπορούσαν να επικοινωνήσουν με έναν άνθρωπο, σε περίπτωση που δεν ήταν ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα.

Πρόκειται για τον πιο δημοφιλή παράγοντα, που θα βελτίωνε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και δείχνει ότι οι καταναλωτές και οι ειδικοί του κλάδου συμφωνούν στην ανάγκη συνεργασίας μεταξύ της τεχνητής νοημοσύνης και των ασφαλιστικών πρακτόρων στο άμεσο μέλλον.«Η άνοδος της Agentic AI έχει αυξήσει τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα των ασφαλίσεων. Το σημαντικό είναι ότι η Agentic AI μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο και δεν δίνει απλώς απαντήσεις με βάση ένα σύνολο προ-φορτωμένων οδηγιών. Αυτό σημαίνει ότι έχει μεγαλύτερη ικανότητα να απαντά σε ερωτήματα πελατών κατά τη διάρκεια μιας ζωντανής συνομιλίας. Επομένως, μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ ισχυρό εργαλείο εξυπηρέτησης πελατών για τις ασφαλιστικές εταιρείες», επισημαίνει ο κ. Carey-Evans, προσθέτοντας: «Από τις έρευνες και τις δημοσκοπήσεις μας προκύπτει σαφώς ότι η Agentic AI θα επηρεάσει σημαντικά την εξυπηρέτηση πελατών, η οποία, τουλάχιστον προς το παρόν, θα συνυπάρχει με τον ανθρώπινο παράγοντα. Η παρουσία ειδικών, που θα ελέγχουν τις απαντήσεις ή θα παρεμβαίνουν από τα “μετόπισθεν”, σε περίπτωση που οι πελάτες δεν είναι ικανοποιημένοι με την απάντηση της Τεχνητής Νοημοσύνης, είναι κρίσιμη για μια επιτυχημένη διαδικασία εξυπηρέτησης πελατών».

Agentic AI: ισχυρό εργαλείο για τις ασφαλιστικές, αλλά με ανθρώπινη εποπτεία

Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News