Συνεντεύξεις

45 χρόνια Ηγέτης στη Διαμεσολάβηση ο Γιώργος Κούμπας

Γιώργος Κούμπας…
Ένας ζωντανός μύθος, που και διδάσκει, και ερμηνεύει, αλλά και αμφισβητεί και προβλέπει.
Ένας οξυδερκής επιχειρηματίας, που αποφάσισε να εισέλθει στον ασφαλιστικό κλάδο πριν 45 χρόνια, με αυξημένο ρίσκο ως προς την τελική επιτυχία του εγχειρήματός του, προωθώντας την ιδέα, ότι ο ασφαλιστικός σύμβουλος μπορεί, κατ’ εντολή του επιχειρηματία πελάτη του, να αναζητήσει την καλύτερη δυνατή ασφαλιστική λύση από την ασφαλιστική αγορά, με στόχο τη διασφάλιση των συμφερόντων του.
Πλαισιωμένος από άξιους συνεργάτες, συνεχίζει και θα συνεχίζει σε διεθνές επίπεδο την καθιέρωση του θεσμού του μεσίτη ασφαλίσεων-broker στην ελληνική αγορά, ενός θεσμού που έχει επιβληθεί
από τους ίδιους τους ασφαλιζόμενους ως η πιο αποτελεσματική μορφή διαμεσολαβητή που εξασφαλίζει τα συμφέροντά τους.

Συνέντευξη του Προέδρου της Eurobrokers στον Δημήτρη Ρουχωτά

Η προσωπική επιχείρηση του κ. Γιώργου Κούμπα αρχίζει να λειτουργεί το 1971, με τον ιδρυτή της να καθιερώνει, πρώτος στην Ελλάδα, τον θεσμό του ανεξάρτητου ασφαλιστικού συμβούλου}μεσίτη ασφαλίσεων.
Στον ασφαλιστικό χώρο όταν ξεκίνησε, ισχυρίζεται ότι πολύτιμη ήταν η συμβολή του παιδικού του φίλου, του κ. Ν. Μακρόπουλου, που τον παρότρυνε να συνεργασθεί με το ασφαλιστικό συγκρότημα «Πλυτά».
Παράλληλα με το πτυχίο του Χημικού Μηχανικού (ΕΜΠ), άρχισε τη σταδιοδρομία του ως ασφαλιστικός πράκτορας, συνεργαζόμενος αρχικά με τις «Ασφάλειες Πλυτά» και στη συνέχεια με την ασφαλιστική εταιρεία «Αστήρ».  

Από το 1971, που ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στον χώρο της διαμεσολάβησης, οργάνωσε μια εταιρεία παροχής ασφαλιστικών διαμεσολαβητικών υπηρεσιών με διεθνή πρότυπα, έτσι ώστε η συνολική αντιμετώπιση των αναγκών του επιχειρηματία πελάτη του να υλοποιείται με επιστημονικές αναλύσεις και ολοκληρωμένες προτάσεις ασφάλισης, από τη διεθνή ασφαλιστική αγορά.

Εκείνη την εποχή, οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι πελάτες θεωρούσαν δεδομένο να συνεργάζονται με τον απλό πράκτορα ασφαλίσεων, ο οποίος εκπροσωπούσε τα προϊόντα μιας μόνο ασφαλιστικής εταιρείας. Ο κ. Κούμπας υπέδειξε στους πελάτες πώς μπορούν να έχουν περισσότερες επιλογές και από τότε καθιερώθηκε άτυπα ο θεσμός του «πολυπράκτορα».

Η αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων αυτής της στρατηγικής του επιλογής δημιούργησε μια εικόνα στην αγορά, απόλυτα διακριτή από τους ανταγωνιστές του.
Από τότε κέρδισε το στοίχημα μιας επιτυχημένης επιχειρηματικής πορείας, που εδώ και 45 χρόνια εξελίσσεται με διάφορες ενέργειες, στις οποίες κατά καιρούς προβαίνει και πρωτοστατεί.
Όπως:

  • Έχει μεσολαβήσει στη βελτίωση της ασφαλιστικής κάλυψης μεγάλου μέρους των ιδιωτικών και δημοσίων επιχειρήσεων.
  • Έχει υποστηρίξει την πληρωμή των μεγαλύτερων ασφαλιστικών αποζημιώσεων στη χώρα μας.
  • Έχει καθιερώσει τον ρόλο του επιχειρηματικού ασφαλιστικού συμβούλου με συνεχή παρουσία στον πελάτη και αμοιβή ανεξάρτητη των ασφαλιστικών προμηθειών.
  • Έχει συμπράξει στην ίδρυση του ΣΕΜΑ προ 25ετίας και υποστηρίζει μέχρι σήμερα τις δραστηριότητες των μελών του, με την ιδιότητα του αντιπροέδρου του ΣΕΜΑ.
  • Έχει δώσει παραδείγματα συνέπειας και επαγγελματικής συμπεριφοράς σε πελάτες – ασφαλιστικές εταιρείες – εργαζόμενους. 
  • Επί 45 χρόνια, οι εταιρείες που δημιούργησε στον χώρο της διαμεσολάβησης υπήρξαν ιδανικός χώρος επιχειρηματικής ανέλιξης στελεχών και φυτώριο ανάδειξης και εκπαίδευσης δεκάδων στελεχών στην τοπική ασφαλιστική αγορά. Σήμερα, περισσότερα από 30 στελέχη διαπρέπουν σε αντίστοιχες επιχειρήσεις διαμεσολάβησης και γενικότερα σε ασφαλιστικές εταιρείες του κλάδου.
  • Ανέπτυξε, τέλος, επαγγελματικά πρότυπα στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, τα οποία, προσπαθώντας να τα μιμηθεί και να τα ακολουθήσει ο ανταγωνισμός, βελτίωσαν συνολικά το επίπεδο λειτουργίας της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Αλλά ποιο είναι το ηγετικό πλεονέκτημα, το “ατού” του Γιώργου Κούμπα και το μυστικό της επιτυχίας του;

Όπως δηλώνει ο ίδιος, το μυστικό της επιτυχίας είναι η επένδυση σταθερά στον ανθρώπινο παράγοντα, εκπαιδεύοντας και καταρτίζοντας συστηματικά τα στελέχη στις εταιρείες του. Είναι η εξειδικευμένη και έμπειρη ομάδα των στελεχών και συνεργατών του από το ξεκίνημά του και, κυρίως, η συλλογική προσπάθεια.  

Ιδιαίτερη τιμή αποδίδει στους αείμνηστους πρωτεργάτες, συνεργάτες του, τον Ι. Αρναούτη και τον Ι. Συμεωνίδη,  που και οι δύο συνετέλεσαν στην ώθηση του θεσμού του μεσίτη ασφαλίσεων στις εταιρείες του, τόσο με τις γνώσεις τους, τη διάθεση για δουλειά και τις ιδέες τους, όσο και με τη βεβαιωμένη επαγγελματική αναγνώρισή τους.

«Κινητήριος δύναμη για μας», όπως ισχυρίζεται ο κ. Κούμπας, «και μυστικό της επιτυχίας μας, είναι η εμπιστοσύνη των πελατών μας, με την οποία μας περιβάλλουν εδώ και 45 χρόνια».

Η Εurobrokers, της οποίας σήμερα είναι Πρόεδρος ο κ. Κούμπας, είναι η συνέχεια αυτής της επαγγελματικής πορείας των 45 χρόνων και αποτελεί εταιρεία-πρότυπο στον χώρο της διαμεσολάβησης ασφαλιστικών εργασιών. Είναι εξειδικευμένη στον τομέα ανάλυσης των επιχειρηματικών κινδύνων και έχει χειρισθεί με επιτυχία τις μεγαλύτερες αποζημιώσεις της ελληνικής βιομηχανίας.

Η εμπειρία και οι προσβάσεις της στις διεθνείς αγορές, καθώς και η σύνδεσή της με τα μεγαλύτερα διεθνή δίκτυα τής προσδίδουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι των άλλων ασφαλιστικών συμβούλων, που δρουν στην τοπική αγορά.   

Είναι, δε, η μόνη εταιρεία μεσιτών ασφαλίσεων εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών και είναι υπόδειγμα, επειδή έχει καθιερώσει πρότυπα εσωτερικής οργάνωσης, διεθνών λογιστικών προτύπων και διαφάνειας λειτουργίας, εδώ και αρκετά χρόνια.

Τι έχει να επιδείξει στην αγορά μας η Εurobrokers μέχρι σήμερα;

Στο ερώτημα, ο κ. Κούμπας απαντά επιγραμματικά, αλλά με σαφήνεια:

  • Είναι οι αξιόλογες αμοιβές από πελάτες, που είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, για συμβουλές βελτίωσης όρων ασφάλισης ή διεκπεραίωσης ζημιών.
  • Είναι οι επιτυχίες που έχει καταγράψει η εταιρεία σε διαγωνισμούς της ελληνικής αγοράς, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
  • Είναι η διατήρηση της εμπιστοσύνης των μεγάλων ιδιωτικών και δημοσίων εταιρειών-πελατών της, για δεκαετίες.
  • Είναι οι διαχρονικές άριστες σχέσεις με στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
  • Είναι η διαφανής λειτουργία και φορολογική συνέπεια ως εταιρεία εισηγμένη στο Χ.Α.

 

Με δεδομένο ότι η Eurobrokers αποτελεί τη συνέχιση μιας επαγγελματικής πορείας 45 χρόνων, ρωτήσαμε τον κ. Κούμπα πόσο εύκολο είναι στις μέρες μας, τελικά, να αποφύγει τον σκόπελο της ύφεσης και ποιες είναι οι ιδιαίτερες δυνάμεις που η Εurobrokers έχει να επιδείξει σήμερα.

«Η έγκαιρη προσαρμογή στις συνθήκες ήταν το κλειδί της στρατηγικής της Εurobrokers», επισημαίνει ο κ. Κούμπας και προσθέτει: «Όπως και στις περισσότερες εταιρείες, η ύφεση μας χτύπησε την πόρτα. Στην πορεία των 45 χρόνων, έχουμε αντιμετωπίσει κι άλλες φορές δύσκολες στιγμές, αλλά πάντα βγαίναμε δυνατότεροι. Όταν οι συνθήκες στην αγορά επιδεινώνονται, εάν η επιχείρηση έχει ήδη προνοήσει, βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση έναντι του ανταγωνισμού».  
Ζητήσαμε επ’ αυτού περισσότερες λεπτομέρειες, τις οποίες ο κ. Κούμπας συνόψισε:
«Αξιολογήσαμε εκ νέου την επιχείρηση και επανεξετάσαμε τόσο τα δυνατά όσο και τα αδύνατα σημεία μας. Το να καταφέρουμε να υπάρχει μια ακριβής αντίληψη για τη δομή και τη λειτουργία της εταιρείας, των διαδικασιών και των πιθανών ευκαιριών για ανάπτυξη, είναι κάτι που όλοι όσοι είμαστε στον κλάδο θεωρούμε ότι γνωρίζουμε, όμως, λίγοι από εμάς έχουν ακριβή εικόνα για την επιχείρησή τους. Προχωρήσαμε σε αναδιοργάνωση, με στόχο την αμεσότερη αντίδραση στις προκλήσεις. Σημαντικές αλλαγές που επηρεάζουν το οικονομικό μέλλον μας, σε συνδυασμό με την προοπτική χαμηλών ρυθμών ανάπτυξης και την πίεση των ρυθμιστικών αρχών, μας ανάγκασαν να αναθεωρήσουμε την επιχειρησιακή μας δομή, το μίγμα των πολιτικών μας και τα αναπτυξιακά μας προγράμματα. Μείωση του λειτουργικού κόστους, όπου αυτό είναι εφικτό, και Outsourcing υπηρεσίες που αναθέσαμε στην PWC, σε τομείς όπως ο τομέας της λογιστικής, χρηματοοικονομικές διαδικασίες, συστήματα και διαχείριση δεδομένων πελατών (CRM) είναι κατευθύνσεις που εφαρμόζουμε στην εταιρεία, βάσει στρατηγικών σχεδίων.
Η  Έφη Κουτσοβασίλη, Εντεταλμένος Σύμβουλος Διοίκησης της Εταιρείας, συντονίζει τα θέματα σχεδιασμού και οργάνωσης, με στόχο την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των διαθέσιμων εταιρικών πόρων, τη δημιουργία ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων και την αμοιβαία εξέλιξη».

Ο κ. Κούμπας υποστηρίζει ότι η ασφαλιστική διαμεσολάβηση είναι στην πραγματικότητα μια πολυδιάστατη δραστηριότητα, που απαιτεί τεχνογνωσία και μεγάλη ποικιλία δεξιοτήτων. Η αγορά για τα ασφαλιστικά προϊόντα, όπως πολλές άλλες αγορές, απαιτεί σημαντικές δαπάνες αναζήτησης, για να βρει κανείς την “καλύτερη” ασφαλιστική λύση.

Η Eurobrokers, με την οργανωτική της δομή, βοηθά τους πελάτες και τις ασφαλιστικές εταιρείες να συνεργαστούν στην επιλογή ασφαλιστικών προϊόντων με τον πλέον οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο.

Οι συμπληρωματικές ιδιότητες της Eurobrokers, δηλαδή του συμβούλου του πελάτη και του ανεξάρτητου διαμεσολαβητή στην αγορά, λειτουργούν όπως στην παγκόσμια αγορά, με στόχο την ολοκληρωμένη προσφορά λύσεων, με την παροχή όχι μόνο συμβουλών για την καταλληλότερη κάλυψη με το ανταγωνιστικότερο κόστος, αλλά ταυτόχρονα και την υλοποίησή τους.

Χαρακτηριστικά επισημαίνει ο κ. Κούμπας: «Κατά την περίοδο των τελευταίων δέκα ετών, σχεδιάστηκαν ειδικά προγράμματα για τις ανάγκες των εταιρειών -πελατών μας και εξασφαλίσαμε τη διάθεσή τους μέσω των ελληνικών ασφαλιστικών εταιρειών (προϊόντα αστικής ευθύνης, D&O και πολύπλοκες επιχειρηματικές καλύψεις). Ο χώρος μας απαιτεί βαθιές τεχνικές γνώσεις σε πολλές πτυχές της δράσης μας, ειδικά για τις επιχειρηματικές ασφαλίσεις».

Ο πολυδιάστατος ρόλος των στελεχών της Eurobrokers

Με ιδιαίτερα θερμά λόγια αναφέρεται ο κ. Κούμπας στους συνεργάτες του, όταν του θέσαμε σχετικό ερώτημα: «Τα στελέχη της Eurobrokers είναι μια ειδική κατηγορία επαγγελματιών, που έχουν διαδραματίσει έναν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της ελληνικής ασφαλιστικής  αγοράς» και επεξηγεί σχετικά:
«Έχουμε  δημιουργήσει ταλαντούχο προσωπικό, που έχει τις ακόλουθες δεξιότητες: α) Μάρκετινγκ –για να προωθούμε τον “broker specialist” σε αγορές στόχους με εξειδικευμένα προϊόντα, β) Consulting –συμβουλές για ιεράρχηση των ασφαλιζομένων αναγκών (risk analysis και risk management), γ) Τεχνικές δεξιότητες (Technical skills)– για να σχεδιάζουμε τις κατάλληλες πολιτικές διαμόρφωσης ασφαλιστικών προϊόντων, για τον σημερινό, πιο ενημερωμένο ασφαλιζόμενο, ώστε να εξασφαλίζουμε την απαραίτητη  “προστασία” σε ένα συνεχές εξελισσόμενο περιβάλλον,  δ) Processing  –για να χειριζόμαστε με ακρίβεια την εισαγωγή των ζωτικής σημασίας στοιχείων πελατών (Client data), ε) Δεξιότητες πωλήσεων (Sales Skills) –για να εξετάζουμε με επιτυχία όλες εκείνες τις σημαντικές αγορές, φέρνοντας όλο και πιο κοντά τους πελάτες με τις ασφαλιστικές τους ανάγκες, σε μια κοινή επιχειρησιακή φιλοσοφία, ε) Διεκπεραίωση ζημιών και, τέλος, στ) στρατηγικές δεξιότητες (Strategic skills) –για να επιβιώνουμε σε μια ανταγωνιστική αγορά.
Αυτήν τη χρονική στιγμή, έχουμε τη μέγιστη συγκέντρωση της ασφαλιστικής εμπειρίας και γνώσης στην αγορά μας και είναι προς το συμφέρον μας να προωθήσουμε αυτή τη μοναδική ικανότητα. Ο ρόλος μας είναι να αναλύουμε τις ανάγκες για την ασφάλιση των πελατών μας και να παρέχουμε “χρήσιμες συμβουλές” σχετικά με τις επιλογές και την κάλυψη των ασφαλιζομένων κινδύνων.
Η ύφεση ενθαρρύνει τους πελάτες μας να κάνουν εξοικονόμηση κόστους από την εφαρμογή διεθνών προγραμμάτων, γι’ αυτό και η σύνδεση με διεθνή δίκτυα, με σκοπό τη συνεχή ενημέρωση των εξελίξεων των αγορών για την αντιμετώπιση των ασφαλιστικών αναγκών των πελατών μας, είναι από τις βασικές μας προτεραιότητες.
Η επιχειρησιακή διαδικασία που ακολουθούμε, παράγει την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση, μέσα από έρευνα της ασφαλιστικής αγοράς (τοπικής-διεθνούς), σε συνδυασμό με τις ικανότητες, όπως ανέφερα, των άξιων συνεργατών της εταιρείας μας, με τον Δ/ντα Σύμβουλο, τον Walid Abdo, να πρωτοστατεί. Όλα αυτά, μέσα από πρωτοπόρες μεδόθους και στρατηγικές, δημιουργούν μια εταιρεία με ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά, η οποία καθιερώνει ένα πρότυπο συνέπειας προς τον πελάτη, τον συνεργάτη και την ασφαλιστική αγορά, που έχει βρει μιμητές αλλά και αντίζηλους».

Ο ανταγωνισμός στις μεσιτικές εταιρείες και το μέλλον των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Αφορμής δοθείσης από τα δικά του λόγια, τον ρωτήσαμε πώς διαφαίνεται ο ανταγωνισμός στις μεσιτικές εταιρείες και τι προβλέπει για το μέλλον της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Στην απάντησή του, απόσταγμα της πείρας του, επισημαίνει τα κακώς κείμενα, αλλά ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον, καθώς διαβλέπει μεγέθυνση της πίτας της ιδιωτικής ασφάλισης.

«Η εισαγωγή των νέων κανονιστικών πράξεων (30/31-30/9/2013) της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΤτΕ παρουσιάζει μια σημαντική πρόκληση σε οποιαδήποτε μεσιτική εταιρεία. Η δυνατότητα της σφιχτής, καλά διοικούμενης επιχείρησης, που προσαρμόζεται γρήγορα, μπορεί να προσελκύει περισσότερους ποιοτικούς πελάτες στην αγορά μας.
Τα μέλη του Συνδέσμου μας είναι περίπου 60-70, αλλά αρκετές εταιρείες δεν είναι μέλη. Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, απευθυνόμαστε στους ίδιους πελάτες και ο καθένας με τον δικό του τρόπο προσπαθεί να εξυπηρετήσει. Όμως, υπάρχει αρκετός χώρος δραστηριοποίησης, γιατί αρκετές επιχειρήσεις είναι ανασφάλιστες.
Καθώς η αγορά κινείται σε ρυθμούς Solvency II μέσα σε μια περίοδο κρίσης, θεωρώ ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς της αγοράς θα διαμορφώσουν τελικά το νέο περιβάλλον. Ο στείρος εσωτερικός ανταγωνισμός δεν βοηθά, αυτήν την περίοδο, ούτε την αγορά ούτε τον πελάτη και, βέβαια, δεν βοηθά στην αξιοπιστία.
Η μεγέθυνση της πίτας της ιδιωτικής ασφάλισης, που θα προκύψει μέσα από την ενίσχυση της διαφάνειας, θα αυξήσει στο μέλλον τα κέρδη και τα οφέλη για τους εμπλεκομένους φορείς στη διακίνηση και παροχή των ασφαλιστικών προϊόντων.
Ρόλο σε αυτό το νέο περιβάλλον έχουν οι “προοδευτικοί”  Έλληνες μεσίτες ασφαλίσεων, που εξελίσσονται στα μονοπάτια επαγγελματισμού και ποιότητας που χάραξε  η Eurobrokers και οι οποίοι θα διεκδικήσουν το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας, διότι θα πείσουν για την αξιοπιστία λειτουργίας του συστήματος, με τη χρησιμότητά τους για τους ενδιαφερόμενους να ασφαλιστούν, είτε είναι επιχειρήσεις ή ιδιώτες.
Οι εγκαταστημένοι στην Ελλάδα διεθνείς μεσίτες, οι οποίοι μπορεί να έχουν διεθνές know how, υποστήριξη και οργάνωση, αλλά φαίνεται ότι υπάρχει μεγάλη δυσκαμψία των μεγάλων οργανισμών που εκπροσωπούν.
Και οι θυγατρικές μεσολαβητικές εταιρείες των τραπεζών, οι οποίες υπό την πίεση των τραπεζικών δανείων  εξαναγκάζουν τη “στροφή” των πελατών στις υπηρεσίες τους».

Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση βασικός μοχλός ανάπτυξης της αγοράς και δικλίδα ασφαλείας

Ο κ. Κούμπας θεωρεί ότι ποιοτικοί δείκτες της αγοράς, όπως η φερεγγυότητα των συμμετεχόντων στην ασφαλιστική αγορά, η ποιότητα των υπηρεσιών, ο βαθμός εμπιστοσύνης των ασφαλισμένων και της κοινωνίας μπορούν να οδηγήσουν σε πιο ξεκάθαρους κανόνες λειτουργίας, και σ’ αυτό το πλαίσιο τοποθετεί και τις προμήθειες των διαμεσολαβούντων, «επειδή το νέο περιβάλλον πιθανόν να επιφυλάσσει αρκετές αλλαγές, με την  αναγραφή της προμήθειας του διαμεσολαβητή στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο ή τη μείωσή της, σε ορισμένους κλάδους ασφάλισης».  

Συνεχίζοντας τον συλλογισμό του, επισημαίνει σχετικά με τη διαμόρφωση των προμηθειών:
«Επειδή η ασφαλιστική διαμεσολάβηση είναι βασικός μοχλός ανάπτυξης της ασφαλιστικής αγοράς και δικλίδα ασφαλείας των συμφερόντων των πελατών-ασφαλισμένων, έναντι των ασφαλιστικών εταιρειών, κυρίως κατά την επέλευση του ασφαλιστικού κινδύνου, ο πελάτης είναι αυτός που θα καθορίσει την “εύλογη” αμοιβή του διαμεσολαβητή.  
Η Eurobrokers, με το πρότυπο της ανεξάρτητης εταιρείας διαμεσολάβησης που καθιέρωσε στην αγορά, όρισε πρώτη την αμοιβή της, ως επιχειρηματικός ασφαλιστικός σύμβουλος. Ήταν η “προστιθέμενη αξία” της προς τον πελάτη, που της επέτρεπε να λειτουργεί ως σύμβουλος διαχειριστής κινδύνων, παρέχοντας ασφαλιστικές υπηρεσίες ποιότητας.
Επιλέγοντας τη σωστή ασφαλιστική εταιρεία για λογαριασμό του πελάτη, παρέμενε απρόσκοπτα στο έργο της, για να επιβάλλει ικανοποιητικούς όρους και καλύψεις, με επαγγελματισμό.
Η συνεργασία με τον πελάτη έχει προσυμφωνημένη αμοιβή συμβούλου, με σαφείς προϋποθέσεις ασφαλιστικών υπηρεσιών και με ανάθεση έργου.
Το τελικό κόστος το ελέγχει ο πελάτης με δοκιμασμένη, μετρήσιμη και ξεκάθαρη σχέση των δύο μερών. Ένα, δηλαδή, “ελεγχόμενο” και “γνωστό” και στα δύο μέρη, κόστος».  

Μπορούμε να προβλέψουμε το αύριο;

Στο νέο πλαίσιο που θα διαμορφωθεί, ο κ. Κούμπας θεωρεί ότι θα προκύψουν σοβαρότατα προβλήματα κεφαλαιακής επάρκειας. «Η ασφαλιστική βιομηχανία είναι βιομηχανία εντάσεως κεφαλαίου και ο πιο ισχυρός σε κεφαλαιακή επάρκεια θα επιβιώσει», επισημαίνει χαρακτηριστικά και συνεχίζοντας αναφέρει:

«Το νέο περιβάλλον ευνοεί μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα, που θα επιφέρουν σταδιακή μείωση του αριθμού των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και μείωση του αριθμού των διαμεσολαβητών, αφού οι απαιτήσεις σε επίπεδο παρεχομένων υπηρεσιών και στελέχωσης είναι τέτοιες, που δεν επιτρέπουν εκπτώσεις.
Καθώς αλλάζουν πολλά που ήταν δεδομένα για δεκαετίες, η διατύπωση νέων στρατηγικών και λειτουργικών κατευθύνσεων από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές θα διαμορφώσουν τελικά το περιβάλλον, το οποίο δεν φαίνεται να είναι εύκολο για κανέναν από τον κλάδο μας».

Σε ερώτημά μας σχετικό με το τι διαβλέπει, ειδικότερα, για το μέλλον μεσιτών και πρακτόρων, απαντά: «Θα δούμε, πρώτον, αναγκαστικές συγχωνεύσεις των δικτύων των πρακτόρων, για να κρατήσουν σε ικανοποιητικό επίπεδο τα εισοδήματά τους. δεύτερον, συγχωνεύσεις μεσιτών σε μεγάλες μεσιτικές μονάδες, για να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας, σε επίπεδο λειτουργικού κόστους, αφενός, και για να αναδείξουν αφετέρου τη χρησιμότητά τους, στην υποστήριξη του θεσμού της ιδιωτικής ασφάλισης, απελευθερώνοντας νέες δημιουργικές δυνάμεις, προς όφελος του καταναλωτή».

Ξεκάθαρη άποψη διατυπώνει και για τα εταιρικά δίκτυα των ασφαλιστικών εταιρειών, λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Η ανάπτυξη των εταιρικών δικτύων στις προηγούμενες δεκαετίες ανέβασε το μέσο κόστος πρόσκτησης εργασιών, μέσω του λειτουργικού κόστους των ασφαλιστικών εταιρειών. Στην εποχή που διανύουμε, οι εταιρείες λαμβάνουν μέτρα για τον περιορισμό των εξόδων αυτών. Μακροπρόθεσμα, η συρρίκνωση των εταιρικών δικτύων και η απελευθέρωση σημαντικού αριθμού ασφαλιστικών διαμεσολαβητών-ασφαλιστικών συμβούλων προς την ελεύθερη αγορά είναι το αναμενόμενο. Εκ των συνθηκών, θα αποτελέσουν αυτόνομες οντότητες διαμεσολάβησης κάποιας μορφής.
Η διαμεσολάβηση μέσω των τραπεζικών καταστημάτων καθώς και το internet, λαμβάνουν ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς σε ασφάλειες retail (αυτοκινήτου, σπιτιού, υγείας, σύνταξης).
Σημαντική πρόοδος έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα στον κλάδο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, σχετικά με την  αναβάθμιση του επαγγέλματός τους, με την οργάνωση των λειτουργιών τους, με την ποιοτική βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών τους, με την αυτοματοποίηση των εργασιών τους, έτσι ώστε να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση στους πελάτες τους».   

Η Eurobrokers είναι έτοιμη για τις νέες προκλήσεις;

«Με τον επιχειρηματικό κόσμο που γίνεται όλο και περισσότερο μια “παγκόσμια αγορά”, με τους μικρότερους και τους μεγαλύτερους φορείς, και με την τάση οι πελάτες να στρέφονται προς τους διεθνείς μεσίτες, αυτό είναι μια απειλή αλλά και πρόκληση για εμάς», δηλώνει ο κ. Κούμπας και επεξηγεί σχετικά: «Ασφαλιστικά προϊόντα που δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμη στην ελληνική αγορά είναι πρόκληση για μας. Μπορούμε, δηλαδή, να στρέψουμε τις δεξιότητες και την προσοχή μας στα κενά στην αγορά και να δημιουργήσουμε τις γραμμές προϊόντων που προσαρμόζονται κατάλληλα, για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των πελατών μας. Κατά συνέπεια, είμαστε αληθινά ικανοί να προσθέσουμε “αξία” στην επιχείρησή τους.
Η βαθιά γνώση και η πείρα της αγοράς καλύπτει την εμπειρία των προηγούμενων αναφερομένων σκληρών συνθηκών στην αγορά και, με αυτούς τους όρους, περνάμε στη μετάβαση και το καλύτερο αναπτύσσεται. Είναι πρόκληση για εμάς να διατηρήσουμε τα καλύτερα ταλέντα στην επιχείρησή μας και να επενδύσουμε στην κατάρτιση και ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα. Με ένα ισχυρό όνομα (brand) 45ετίας και την προσαρμογή των τεχνικών marketing και οργανωτικών λειτουργιών, ενισχύουμε τη θέση μας ως ανεξάρτητος μεσίτης επιχειρηματικών ασφαλίσεων.
Έχουμε επενδύσει και συνεχίζουμε να επενδύουμε στην τεχνολογία. Χρόνια πριν, εγκαταστήσαμε ένα ευρύ σύστημα επεξεργασίας δεδομένων για όλες τις ομάδες εργαζομένων. Εφαρμόζουμε τον τελευταίο καιρό νέο λογισμικό διαχείρισης πελατών (CRM), για να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες, που εγγυώνται πλήρη εξυπηρέτηση και ανάπτυξη πελατολογίου.
Είμαστε δεσμευμένοι να απασχολούμε τα καλύτερα άτομα στην επιχείρηση. Οι άνθρωποί μας είναι πραγματικά το μέγιστο προτέρημά μας και αναγνωρίζουμε τη σημασία των σχέσεων, της κατάρτισης και της ανάπτυξης στελεχών.
H Εταιρεία θέλουμε να αποτελέσει η ίδια ένα συνεργατικό σχήμα, που να στοχεύει στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας στον κλάδο που δραστηριοποιείται μέσω συνεργασιών, με την προσέλκυση ποιοτικών πελατολογίων με αμοιβαία οφέλη για τους διαχειριστές τους (τεχνική και πωλησιακή υποστήριξη, marketing, στέγαση και υποστηρικτικές υπηρεσίες).  
Αναπτύσσουμε στρατηγικές συνεργασίες με αντίστοιχους ανεξάρτητους μεσίτες ή άλλους επιχειρησιακούς φορείς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, και υπάρχει η κατάλληλη οικονομική και διοικητική υποστήριξη, ώστε να γίνουν τα νέα ξεκινήματα».

Στο καταληκτικό ερώτημα: «Σε τι διαφοροποιείστε από τους άλλους μεσίτες ασφαλίσεων – brokers;», η απάντηση του κ. Κούμπα είναι λιτή και περιεκτική:

«Είμαστε 45 χρόνια στην ασφαλιστική βιομηχανία και έχουμε μια ισχυρή κληρονομιά και μια πιστή και κερδοφόρα βάση πελατών.
Η επαγγελματική μας ομάδα είναι δημιουργική και είμαστε δεσμευμένοι να στηριχτούμε στην επιτυχία μας και την ανάπτυξη μιας συνεχώς δυναμικής και διαφανούς επιχείρησης για το μέλλον».

Ο κ. Γιώργος Κούμπας έρχεται από μακριά…
Φαίνεται όμως ικανός και διατεθειμένος να πάει ακόμα μακρύτερα.
Το ζωντανό περιβάλλον της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς -όχι πάντοτε φιλικό, ποτέ όμως στάσιμο- ξεπερνά τις δεδομένες αξίες και αναδεικνύει καινούριες.
Ο κ. Γιώργος Κούμπας και οι συνεργάτες του υπεραμύνονται του τίτλου τους.
Διεκδικούν να διαμορφώνουν το περιβάλλον, έτσι ώστε ο καταναλωτής των ασφαλιστικών υπηρεσιών να διακρίνει ότι έχει ασφαλιστικό σύμβουλο!

 

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας