Ο Ε. Kleijnen δείχνει το δρόμο της ΑΧΑ

373

«Δεν είμαστε και δεν θα γίνουμε εταιρεία direct πωλήσεων», διαβεβαίωσε τους ασφαλιστικούς συμβούλους-συνεργάτες της ΑΧΑ Ασφαλιστικής, ο κ. Eric Kleijnen (φωτ.) στο Συνέδριο Πωλήσεων της Εταιρείας, το Σάββατο 2 Μαρτίου. 

Στην εναρκτήρια ομιλία του, όπως συνηθίζει, ξεπέρασε το χρόνο που οι συνεργάτες του υπολογίζουν για την παρουσίαση του CEO, καθώς ο κ. Kleijnen δεν περιορίζεται στην τυπική αναφορά σε επιτεύγματα και στόχους, αλλά προτιμά να εμβαθύνει και να τοποθετείται προσωπικά, σχετικά με τις θετικές και αρνητικές αποτιμήσεις της χρονιάς που πέρασε, σε ό,τι αφορά την Εταιρεία που διοικεί αλλά και τις εξελίξεις στην ελληνική ασφαλιστική αγορά και τον ανταγωνισμό της ΑΧΑ. Αυτός είναι και ο λόγος, άλλωστε, που οι ομιλίες του μπορεί να προκαλέσουν τη διαφωνία των ακροατών του σε επιμέρους ζητήματα. Όμως, πάντοτε κεντρίζουν το ενδιαφέρον και προκαλούν συζητήσεις μεταξύ των συνεργατών του Agency System.
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως η ΑΧΑ Ελλάδος είναι μια εταιρεία που προσπάθησε και προσπαθεί σκληρά, με επιμονή και προσήλωση, να ευθυγραμμίσει την πολιτική της και την εταιρική της κουλτούρα με εκείνη του διεθνούς ομίλου στον οποίο ανήκει. Η διαδικασία αυτή είναι φυσικό να έρχεται αντιμέτωπη με ιδιαιτερότητες της εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς και με πρακτικές στις οποίες οι άνθρωποι της Εταιρείας ήταν συνηθισμένοι όλα τα προηγούμενα χρόνια λειτουργίας της, πριν την εξαγορά της από την ΑΧΑ.

Λειτουργικά κέρδη, αλλά και στοιχεία που προβληματίζουν
Για το 2012 η διοίκηση της εταιρείας έκανε απολογισμό μιας προσπάθειας που θα συνεχιστεί και στο 2013 και σκοπό έχει να αλλάξει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας της ΑΧΑ Ασφαλιστικής.
Σε αντίθεση με την τάση της αγοράς, η Εταιρεία κατάφερε να αυξήσει την παραγωγή της στις Γενικές Ασφαλίσεις κατά 11% και να κλείσει το 2012 με λειτουργικά κέρδη €14 εκατ. στις Γενικές και €6,8 εκατ. στη Ζωή. Όμως τα “καμπανάκια” ανησυχίας δεν έλειψαν ούτε το 2012. Τέτοια είναι για την εταιρεία και πάντοτε διά στόματος του κ. Kleijnen, τα ζημιογόνα αποτελέσματα του κλάδου αστικής ευθύνης και η σχετικά μικρή παραγωγή που καταγράφεται στα ετήσια νοσοκομειακά προγράμματα και στον κλάδο Προστασίας.
Αυξημένο θεωρεί ότι εξακολουθεί να παραμένει το κόστος πρόσκτησης εργασιών, ειδικά σε μια εποχή που προτεραιότητα είναι να διασφαλιστεί η κερδοφορία των εσόδων, ενώ παράλληλα είναι ανάγκη να ακολουθήσει η εταιρεία την τιμολογιακή πολιτική της αγοράς. Η τουρκική αγορά –επίκαιρος και με το ταξίδι του Έλληνα Πρωθυπουργού στη γείτονα– αποτελεί για τον κ. Kleijnen παράδειγμα που πρέπει να αναλογιστούμε, καθώς ο ίδιος σύγκρινε το λειτουργικό κό-στος, που στην Ελλάδα φτάνει το 22%, με εκείνο της Τουρκίας, που είναι στο 8%!
Τελικά, στο θέμα των προμηθειών το ερώτημα σύμφωνα με το Βέλγο CEO συνοψίζεται στο εξής: «Σας ενδιαφέρει ο δείκτης Προμηθειών ή τα χρήματα που μπαίνουν στην τσέπη σας; Διότι το δεύτερο εξαρτάται αποκλειστικά από το χαρτοφυλάκιό σας».

«Οι εξαιρέσεις συχνά οδηγούν σε λάθη»
Αν και απευθυνόμενος στο agency δίκτυο της Εταιρείας, ο κ. Kleijnen μίλησε και για τις γενικότερες ιδιομορφίες της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς. «Οι Έλληνες έχουν την τάση να κάνουν τα πάντα πολύπλοκα», ανέφερε και εστίασε στην ασφαλιστική αγορά, όπου αυτό βρίσκει εφαρμογή ιδιαίτερα στο χώρο των μεσιτών ασφαλίσεων, μέσα από τις εξαιρέσεις και τις πολύπλοκες διατυπώσεις συμβολαίων και ασφαλιστικών προϊόντων, που επηρεάζουν το κόστος λειτουργίας και οδηγούν σε λάθη. Η ΑΧΑ Ασφαλιστική θα αντιμετωπίσει αυτό το φαινόμενο με τη δημιουργία τυποποιημένων προϊόντων, με προαποφασισμένους όρους. Οι διαμεσολαβητές θα είναι ευπρόσδεκτοι να συνδιαμορφώσουν τους όρους στο στάδιο του σχεδιασμού, όπου και θα υπάρξουν περιθώρια για ευελιξία. Στη συνέχεια, ωστόσο, τα προϊόντα αυτά θα διατίθενται χωρίς κανένα περιθώριο αλλαγής στους όρους τους, ενώ και οι εισπράξεις θα γίνονται απευθείας από την Εταιρεία, κάτι που θα ισχύσει τόσο στο δίκτυο agency όσο και στο πρακτορειακό.
Τέλος, σημαντικό βήμα για τον περιορισμό του κόστους λειτουργίας θα είναι, σύμφωνα με τον επικεφαλής της AXA Ελλάδος, η κατάργηση από μέρους της εταιρείας των εντύπων που αποστέλλει στους πελάτες της. «Το χαρτί είναι ξεπερασμένο», δήλωσε στο δίκτυό του ο κ. Kleijnen. «Η ενημέρωση προς τους πελάτες θα γίνεται στο μέλλον ηλεκτρονικά και όποιος επιθυμεί έντυπη ενημέρωση θα πρέπει να χρεώνεται ως λήπτης μιας πρόσθετης υπηρεσίας».

Αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας
Τα διοικητικά στελέχη στις τοποθετήσεις τους κυμάνθηκαν στο ίδιο μήκος κύματος με τον CEO της Εταιρείας, κάνοντας λόγο, μεταξύ άλλων, για ενιαίο τρόπο είσπραξης των ασφαλίστρων με τρεις επιλογές (πιστωτική κάρτα, τραπεζικό λογαριασμό ή ταχυδρομική επιταγή) και για ακύρωση των συμβολαίων σε περίπτωση μη καταβολής της πληρωμής στο προβλεπόμενο διάστημα.
Το βέβαιο είναι πως η ΑΧΑ Ασφαλιστική προετοιμάζει μεγάλες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της για το 2013, με σκοπό την περαιτέρω βελτίωση των αποτελεσμάτων της αλλά και την εδραίωσή της ως μια σύγχρονη ασφαλιστική εταιρεία, με αποτελεσματικές διαδικασίες και περιορισμένο κόστος λειτουργίας. Εάν πείσει τους συνεργάτες της να στηρίξουν επί της ουσίας τις προσπάθειες αυτές, σίγουρα θα αποτελέσει παράδειγμα και για ανταγωνίστριες εταιρείες στο προσεχές μέλλον.

Αμαλία Ρουχωτά

Προηγούμενο άρθροΤηλεματική και Ασφάλιση Αυτοκινήτων
Επόμενο άρθροΕφικτός στόχος η κερδοφορία στον κλάδο Αυτοκινήτου