Πόπη Γιαμπίλη Διευθύντρια ΔΙΟΝ Ο.Ε.: «Χτίζουμε την οντότητά μας στις ασφάλειες, με τη στήριξη ενός υγιούς & φερέγγυου ομίλου»

987

Τι σχέση μπορεί να έχουν μεταξύ τους και πολύ περισσότερο με τις ασφάλειες το αρχαίο Δίον, τα supermarket Metro και My Market, οι εταιρείες Optima και Ήπειρος, και μία γυναίκα “συλλέκτης” καλών εμπειριών και “κυνηγός των προκλήσεων”, που ταυτόχρονα απορρίπτει το ρόλο του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή;

Καθώς οι κυρίες …προηγούνται, ας αρχίσουμε από την κα Πόπη Γιαμπίλη, η οποία όπως δηλώνει, «ευτύχησα να συνεργαστώ πάντα με πρώτης τάξεως εταιρείες και ιδιαίτερα αξιόλογους συναδέλφους, απ’ όπου αποκόμισα πολλές και χρήσιμες εμπειρίες».
Και πράγματι, έχει να επιδείξει ένα πλούσιο βιογραφικό: Μόλις αποφοίτησε από το St. George Commercial College, εργάστηκε στα Ελληνικά Ναυπηγεία ως Executive Secretary Διοικήσεως επί εποχής Νιάρχου. «Ήταν ένα μεγάλο σχολείο, όπου έμαθα να δρω σε ένα οργανωμένο πολυεθνικό περιβάλλον, που ήταν για την εποχή του πρωτοποριακό», μας λέει.
Η ασφαλιστική της καριέρα ξεκινά το 1987 με την Εταιρεία Πήγασος/Legal & General του Μιχάλη Παρασκάκη, αρχικά στην υποστήριξη του τμήματος πωλήσεων. Αφού παρακολούθησε διάφορα ασφαλιστικά σεμινάρια και άρχισε να έρχεται σε επαφή με πελάτες, διαπίστωσε ότι της ταίριαζε η επικοινωνία μαζί τους. Έτσι, δραστηριοποιήθηκε πλέον στις πωλήσεις.
Από τις πρώτες της εμπειρίες διαπίστωσε ότι έπρεπε να καταλάβει αρχικά τι ακριβώς χρειάζονταν οι πελάτες, ώστε να τους προτείνει το κατάλληλο προϊόν. «Εκεί ήρθε η δεύτερη διαπίστωση: δεν υπήρχε καμία εταιρεία που μπορούσε να καλύψει ικανοποιητικά και ανταγωνιστικά όλες τις ανάγκες, όλων των πελατών. Έτσι κατάλαβα ότι μου πήγαινε περισσότερο ο ρόλος του Ασφαλιστικού Συμβούλου και σαν φυσική συνέπεια ήρθε η μεταπήδησή μου στο χώρο των brokers».
To 1990 ξεκίνησε με την εταιρεία Κούμπας, «που την εποχή εκείνη ήταν πρωτοπόρος» και ασχολήθηκε σχεδόν με όλους τους κλάδους ασφάλισης, παρακολουθώντας αδιαλείπτως σεμινάρια, τόσο ενδοεταιρικά όσο και τρίτων (ΕΙΑΣ, ασφαλιστικές εταιρείες, κ.λπ.), αφού, όπως επισημαίνει, «στον ασφαλιστικό χώρο απαιτείται συνεχής επιμόρφωση και ενημέρωση, γιατί οι ανάγκες εξελίσσονται και νέα προγράμματα παρουσιάζονται». Την εποχή εκείνη άρχισε να χειρίζεται μεγάλους πελάτες και Ομίλους. Συμμετείχε, μάλιστα, με τις αντίστοιχες ασφαλιστικές εταιρείες στη δημιουργία καινοτόμων για εκείνη την εποχή προϊόντων, που κάλυπταν τις ανάγκες των πελατών.
«Στην Κούμπας/Eurobrokers έμεινα δεκαπέντε χρόνια και έφτασα μέχρι τη θέση του Senior Account Manager. Τότε θεώρησα ότι έπρεπε να εκτεθώ σε νέα ερεθίσματα. Ήθελα να γνωρίσω τη λειτουργία πολυεθνικών brokers». Έτσι, το 2005 ξεκίνησε τη συνεργασία της με τη Marsh, «που είναι από τους παγκόσμιους ηγέτες στο χώρο. Οι εμπειρίες ήταν πλούσιες, ιδιαίτερα δε οι επαφές με ομολόγους μου άλλων χωρών σε συνέδρια στο εξωτερικό», επισημαίνει η κα Γιαμπίλη, υπογραμμίζοντας: «Πάντα κερδίζει κανείς όταν βλέπει άλλη οργάνωση και νέα συστήματα, που στοχεύουν με το δικό τους τρόπο στη σωστή κάλυψη και εξυπηρέτηση του πελάτη». Ως Διευθύντρια Πωλήσεων για πελάτες του εσωτερικού χειρίστηκε σημαντικούς ομίλους και πελάτες, μεταξύ των οποίων και ο Όμιλος Παντελιάδη, στον οποίο ανήκουν τα supermarkets Metro και My Market και οι εταιρείες Optima και Ήπειρος. Το καλοκαίρι του 2011 θεώρησε ότι ο κύκλος της στη Marsh είχε ολοκληρωθεί και θέλησε να αφιερώσει το χρόνο της στο ασφαλιστικό γραφείο που διατηρεί με το σύζυγό της, την εταιρεία Χ. Μπότσης και Σια ΕΕ.
Τότε ήρθε και η πρόσκληση-πρόκληση από την Οικογένεια Παντελιάδη, να αναλάβει τη ΔΙΟΝ Ο.Ε. Σύμβουλοι Ασφαλιστικών Υπηρεσιών. «Η εταιρεία ανήκει στην οικογένεια Παντελιάδη και υπάρχει από πολλά χρόνια, με αποκλειστικό σκοπό την εξυπηρέτηση των ασφαλιστικών αναγκών του Ομίλου Παντελιάδη και, σε περιορισμένη έκταση, του προσωπικού», μας εξηγεί η κα Γιαμπίλη. «Οι ιδιοκτήτες της μου ανέθεσαν τη διαχείρισή της, με σκοπό όχι μόνο την εξυπηρέτηση των ασφαλιστικών αναγκών του Ομίλου, αλλά και την επέκταση των εργασιών με το προσωπικό και την πρόσκτηση νέων πελατών εκτός του Ομίλου. Σε πρώτη φάση, οι πελάτες αυτοί έχουν συναλλαγές με τον Όμιλο, πλην όμως, ο στόχος είναι να διευρυνθεί το πελατολόγιο, ώστε η ΔΙΟΝ να αποκτήσει τη δική της οντότητα στον ασφαλιστικό χώρο».
Η εταιρεία ασχολείται με βιομηχανικούς κινδύνους, με ατομικά και ομαδικά συμβόλαια ζωής και περίθαλψης, ατομικής περιουσίας (κατοικίες, αυτοκίνητα, σκάφη, προσωπικά ατυχήματα, κ.λπ.), με πιστώσεις, με αστικές ευθύνες γενικά και με περιβαλλοντική αστική ευθύνη. «Με τα προϊόντα αυτά καλύπτουμε ένα ευρύ φάσμα αναγκών των πελατών μας, δίνοντας λύσεις σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν, παρέχοντας παράλληλα και πρώτης τάξεως υπηρεσίες», επισημαίνει η κα Γιαμπίλη, διευκρινίζοντας, παράλληλα, ότι «η ΔΙΟΝ δεν ασχολείται με χρηματοοικονομικά προϊόντα, τα οποία απαιτούν άλλη εξειδίκευση».
Όσον αφορά τα κριτήρια επιλογής των ασφαλιστικών εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται, είναι σαφής: «Θέλουμε στην περίπτωση ζημιάς ο σωστά ασφαλισμένος πελάτης μας να αποζημιωθεί άμεσα και σύμφωνα με το ασφαλιστήριό του. Θέλουμε να έχει τη σιγουριά ότι η ασφαλιστική εταιρεία θα είναι και αύριο εκεί και θα τον στηρίξει μαζί με τη ΔΙΟΝ, όταν χρειαστεί». Βεβαίως, λόγω της κρίσης, οι πελάτες εύλογα αναζητούν τους ανταγωνιστικότερους όρους. «Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω κριτήρια διερευνούμε την αγορά, για να φτάσουμε στην προσφορότερη λύση, χωρίς, όμως, να κάνουμε έκπτωση στην αξιοπιστία των ασφαλιστικών εταιρειών», τονίζει η κα Γιαμπίλη, επισημαίνοντας, παράλληλα, ότι «παρά την κρίση, έχουμε σημαντική άνοδο του κύκλου εργασιών μας».
Ρωτήσαμε την κα Γιαμπίλη πώς βλέπει γενικότερα το ρόλο του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή μέσα σ’ αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία. «Ο όρος “Διαμεσολαβητής” μου φαίνεται λίγο περιοριστικός και όχι τόσο ενεργητικός. Προτιμώ την έννοια του Ασφαλιστικού Συμβούλου, ανεξάρτητα από την τυπική άδεια που κατέχει ο καθένας από μας, διότι είναι πιο ευρεία και υποδηλώνει συνεργασία τόσο με τον πελάτη όσο και με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Γι’ αυτό πιστεύω ότι κάτω από συνθήκες σύνθετων κινδύνων και έχοντας υπόψη την πληθώρα προγραμμάτων ασφάλισης στην αγορά, ο Ασφαλιστικός Σύμβουλος είναι παραπάνω από απαραίτητος. Η συμβολή του στην επιλογή του προσφορότερου προγράμματος και η εξυπηρέτηση του πελάτη σε όλα τα στάδια είναι μεγάλης σημασίας. Άλλα κανάλια διανομής, που έχουν εμφανιστεί στην αγορά και που σε ασφαλίζουν με το πάτημα ενός κουμπιού, ανταποκρίνονται μεν στην ανάγκη μείωσης του κόστους, μεταφέρουν όμως το βάρος της επιλογής αποκλειστικά στον πελάτη, που ενδέχεται να μην έχει τη δυνατότητα αξιολόγησης εναλλακτικών προγραμμάτων. Όμως, το κυριότερο είναι ότι δεν παρέχουν την εξυπηρέτηση που χρειάζεται ο πελάτης, ιδίως σε περιπτώσεις ζημιάς. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι ίσως αυτό να μην είναι σοβαρό μειονέκτημα σε πολύ απλές μορφές ασφάλισης, όμως έχω σοβαρές επιφυλάξεις για τα προϊόντα ζωής και περίθαλψης», επισημαίνει.
Σε αυτή την κατεύθυνση, θεωρεί ότι ορθά το νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας της ασφαλιστικής αγοράς έχει γίνει πιο αυστηρό: «Ασφάλιση δεν είναι μόνο το αυτοκίνητο. Πρέπει να υπάρχουν σαφείς κανόνες λειτουργίας, που θα διασφαλίζουν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για οποιοδήποτε είδος ασφάλισης. Αυτοί οι κανόνες πρέπει να εφαρμόζονται με την ίδια επιμέλεια και στις εταιρείες χαμηλού κόστους, κυρίως στο αυτοκίνητο, οι οποίες καλώς υπάρχουν σε μια ελεύθερη οικονομία, όμως πρέπει να αποφύγουμε τα φαινόμενα χιλιάδων ασφαλισμένων να τρέχουν απεγνωσμένα να καλυφτούν, επειδή κάποια εταιρεία “βάρεσε” κανόνι ή της αφαιρέθηκε η άδεια. Εκτός βέβαια από την τεράστια επιβάρυνση του Επικουρικού».
Τι θα φέρει, όμως, η επόμενη μέρα για την αγορά; «Ένα μεγάλο ζητούμενο είναι το πώς θα διαμορφωθεί η αγορά μετά τις συγχωνεύσεις των τραπεζών, που αναπόφευκτα θα επηρεάσει και τις ασφαλιστικές εταιρείες που η κάθε μία ελέγχει. Το ερώτημα είναι αν τα ισχυρότερα σχήματα που θα προκύψουν θα τείνουν να κάνουν την αγορά πιο ανταγωνιστική ή αν, αντίθετα, θα παρουσιαστούν ολιγοπωλιακές τάσεις. Την ίδια στιγμή, ο χρονικός ορίζοντας εξέλιξης της ελληνικής οικονομίας είναι απροσδιόριστος, λόγω κυρίως των εσωτερικών αντιστάσεων για την προσαρμογή στη σύγχρονη συγκυρία. Οι περικοπές στις αμοιβές, η υπέρμετρη φορολόγηση και η ανεργία αθροιστικά αυξάνουν την αβεβαιότητα και, κατά τη γνώμη μου, κάθε προσπάθεια πρόβλεψης είναι παρακινδυνευμένη», επισημαίνει η κα Γιαμπίλη.
Πιο σίγουρη, ωστόσο, και περισσότερο αισιόδοξη για την επόμενη μέρα της ΔΙΟΝ, υπογραμμίζει: «Στο περιβάλλον αυτό, η ΔΙΟΝ θα κινηθεί με προσοχή. Στόχος της είναι να καταστεί ένας σημαντικός πυλώνας στα πλαίσια του Ομίλου Παντελιάδη, που όχι μόνο θα καλύπτει τις ανάγκες του, αλλά θα είναι αρκετά εξωστρεφής, για να απευθύνεται στην ευρύτερη ασφαλιστική αγορά. Και θεωρώ ότι μπορεί να το πετύχει, αφού έχει τη στήριξη ενός υγιούς, φερέγγυου και με πολύ καλό όνομα στην αγορά επιχειρηματικού ομίλου, το μέγεθος του οποίου ξεπερνά τα €800 εκατ.».

Δήμητρα Καζάντζα

Προηγούμενο άρθροΕφικτός στόχος η κερδοφορία στον κλάδο Αυτοκινήτου
Επόμενο άρθροΜaxima Insurance: Στον “αέρα” το νέο της site