Άρθρα

Αντέχουμε να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους;

Παραστάσεις διαμαρτυρίας της ΕΑΔΕ στις τράπεζες

Η ΕΑΔΕ, σε μια ακόμα αξιόλογη προσπάθειά της να υπερασπιστεί τα βαλλόμενα συμφέροντα των μελών της, διοργανώνει συμβολικές παραστάσεις διαμαρτυρίας μπροστά από Τραπεζικά Ιδρύματα, με στόχο, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, «την εκ νέου ανάδειξη των αθέμιτων πρακτικών που χρησιμοποιούνται από τα Τραπεζικά Ιδρύματα και ταυτόχρονα την ενημέρωση του κοινού…» (περισσότερα εδώ).

Είναι βέβαιο ότι αυτή η πρωτοβουλία προέκυψε από τα συνεχώς αυξανόμενα παράπονα των ασφαλιστών για αθέμιτες πρακτικές, πράγμα που σημαίνει ότι ο Επόπτης, δηλαδή η Τράπεζα της Ελλάδος, απέτυχε μέχρι στιγμής να συνετίσει τις τράπεζες και να τις υποχρεώσει να σεβαστούν στην πράξη το πλαίσιο υγιούς ανταγωνισμού. Φαίνεται πως ακόμα υπερισχύει η λογική του «έλα μωρέ, αυτά γίνονται» ακόμα και στη Διεύθυνση της κας Σεληνιωτάκη (ΔΕΙΑ).

Σε δεύτερη ανάγνωση, όμως, μας δημιουργείται και το εξής ερώτημα: Οι τράπεζες λειτουργούν, ως προς τις ασφαλιστικές εργασίες, ως διαμεσολαβητές για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν αυστηρούς κανόνες, βάσει των οποίων επιλέγουν τους συνεργάτες τους, ή παραγωγή να φέρνουν και όλα καλά;

Σε κάθε περίπτωση, οι διαμεσολαβητές που συνεργάζονται με τις ασφαλιστικές απαιτούν από εκείνες να τηρούν τους κανόνες υγιούς ανταγωνισμού και να υποχρεώνουν και τους συνεργάτες τους να κάνουν το ίδιο, αναλαμβάνοντας εργασίες εφόσον οι κανόνες αυτοί τηρούνται;

Οι διαμεσολαβητές που πλήττονται από συγκεκριμένα περιστατικά γνωρίζουν και το όνομα της τράπεζας που παραβιάζει τους κανόνες και το όνομα της ασφαλιστικής που το αποδέχεται. Γιατί, λοιπόν, αυτές οι παραστάσεις της ΕΑΔΕ δεν γίνονται ποτέ και έξω από τα γραφεία των ασφαλιστικών εταιρειών; Δεν υπάρχει συνευθύνη σε αυτόν το παραλογισμό, που επιτρέπει στις τράπεζες να διαστρεβλώνουν προς όφελός τους τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς; 

Εν κατακλείδι και για τους πιο καχύποπτους, φυσικά και δεν τοποθετούμαστε ενάντια στο να προσκτώνται εργασίες από το κανάλι του bancassurance. Θα πρέπει, όμως, να τηρούνται οι ίδιοι κανόνες για όλους και να εξασφαλίζεται από τους ισχυρούς ένα ενιαίο δίκαιο πλαίσιο μέσα στο οποίο θα μπορούν να ξεχωρίσουν οι πιο ικανοί επαγγελματίες. Αν φυσικά θέλουμε να λέμε ότι, πράγματι, όλοι μας έχουμε ως προτεραιότητα το συμφέρον του καταναλωτή.

Εμείς ως περιοδικό δεσμευόμαστε δημοσίως στο εξής να δημοσιεύουμε, ενυπόγραφα φυσικά, τις συγκεκριμένες καταγγελίες ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με συγκεκριμένα περιστατικά αθέμιτου ανταγωνισμού από τις τράπεζες. Ας πούμε, λοιπόν, τα πράγματα με το όνομά τους. Αντέχουμε;

 

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας