Έρχεται το τέλος της ασφάλισης οχημάτων;

Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό είναι πιθανό να σημάνουν το τέλος της ασφάλισης αυτοκινήτου και να εξαναγκάσουν τις διαδικασίες αποζημιώσεων σε ολοκληρωτικό ανασχηματισμό, σύμφωνα με τον CEO της ασφαλιστικής εταιρείας Ageas.

Στο ετήσιο συνέδριο της Ένωσης Βρετανών Ασφαλιστών, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το βρετανικό POST, οι ασφαλιστές ζήτησαν να θεσπιστούν πρότυπα συλλογής συγκεκριμένων δεδομένων από τα αυτοκινούμενα οχήματα που θα χρησιμοποιούνται σε περίπτωση που ένα από αυτά εμπλακεί σε ατύχημα.

Στη συνέχεια δημιουργήθηκε πάνελ, για να συζητηθεί ο αντίκτυπος των αυτοκινούμενων οχημάτων στη διαχείριση κινδύνων και την αστική ευθύνη.

Ο Andy Watson, CEO της Ageas, είπε ότι τα οχήματα χωρίς οδηγό θα μπορούσαν να προκαλέσουν δραματική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, κάτι που κατά συνέπεια θα οδηγούσε στην αδρανοποίηση της ασφάλισης οχημάτων.  

«Η ασφάλιση είναι μια βιομηχανία των δυνατοτήτων, θα πρέπει να το έχουμε αυτό υπόψη μας και να αγκαλιάσουμε αυτή την τεχνολογία», επεσήμανε ο κ. Watson. «Υπάρχουν πολλά ζητήματα γύρω από τα αυτοκινούμενα οχήματα που θα πρέπει να επιλύσουμε μια και πρόκειται για κάτι που είναι θέμα χρόνου να συμβεί. Η ασφάλιση αυτοκινήτου θα μπορούσε να καταστεί αχρείαστη ως αποτέλεσμα της κυκλοφορίας οχημάτων που θα αυξάνουν την οδική ασφάλεια. Αν δεν υπάρχουν ατυχήματα, δεν θα υπάρχουν απαιτήσεις και, επομένως, οι ασφαλιστές αυτοκινήτων δεν θα έχουν ρόλο».

Ωστόσο, η Sarah Mallaby, Επικεφαλής Τεχνικών Ζημιών της Allianz, ανέφερε πως τα αυτοκινούμενα οχήματα δεν θα αποκλείσουν εντελώς την ασφάλιση οχημάτων και πως, αντίθετα, οι ασφαλιστές θα πρέπει να σκεφτούν πώς θα αναμορφώσουν τις διαδικασίες αποζημιώσεων.

«Η αυτόνομη οδήγηση μπορεί να μειώσει τις απαιτήσεις, όπως αυτές που προκύπτουν από απάτη, όμως, θα κάνουν τις απαιτήσεις που θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν πιο περίπλοκες και θα εκτείνονται σε εύρος διαφορετικών ασφαλιστηρίων.
»Αυτά τα οχήματα είναι πιο πολύπλοκα και αυτό θα αυξήσει τα κόστη επισκευής τους που θα καλείται να πληρώσει ο ασφαλιστής. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να αλλάξει ολόκληρη η αγορά και η τιμολόγηση που ακολουθούμε».

Αν και κυρίαρχη είναι η άποψη ότι τα αυτοκινούμενα οχήματα θα βελτιώσουν την οδική ασφάλεια, ο Peter Allchorne, partner στην DAC Beachcroft, σημείωσε πως και αυτά δεν είναι απίθανο να πάθουν κάποιο ατύχημα, επομένως, θα πρέπει να υπάρξει κάποια εκπαίδευση ως προς το πώς διαμοιράζονται οι ευθύνες σε περίπτωση ατυχήματος.

«Η καινοτομία της βιομηχανίας μας υστερεί της τεχνολογίας και πρέπει να γίνουν πολλά που θα διασφαλίζουν ότι οι όποιες ρυθμίσεις θα είναι σταδιακές και θα εγγυώνται την ασφάλεια», επεσήμανε ο κ. Allchorne.

«Τα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να συγκρούονται και χρειαζόμαστε ένα πλαίσιο που θα προστατεύει τον καταναλωτή εκείνη τη στιγμή. Αν το όχημα είναι σε αυτόματη λειτουργία, τότε θα πρέπει να κοιτάξουμε προς τη μεριά του κατασκευαστή για ευθύνη. Υπάρχουν, όμως, συγκρούσεις στο κομμάτι της αστικής ευθύνης οχημάτων και της αστικής ευθύνης προϊόντων που πρέπει να συζητήσουμε και να διευθετήσουμε». 

Πηγή: www.postonline.co.uk

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας