«Πολλές φορές, όταν μελετάω άρθρα για τους Millennials, αναρωτιέμαι γιατί απλά δεν μας αποκαλούν μόνο ως Gen Y και αυτό το ερώτημα μου έχει δημιουργηθεί, επειδή έχουμε ένα μόνιμο “ΓΙΑΤΙ”, στο μυαλό μας: «Γιατί να αγοράσω αυτό και όχι αυτό; Γιατί να πάω εκεί και όχι εκεί» κ.λπ.», επισημαίνει το μέλος του MDRT, κ. Γιάννης Τσαλπαράς, ο οποίος αναφέρει αναλυτικά τα εξής:

Tο πρώτο πράγμα που πρέπει να απαντήσω, όταν συναντιέμαι με ανθρώπους της γενιάς μου, είναι αυτό το μεγάλο ΓΙΑΤΙ, που δημιουργείται αυτόματα: «ΓΙΑΤΙ να συναντηθώ μαζί σου, τι μπορείς να μου προσφέρεις;». Προσωπικά, επιλέγω και επιδιώκω να συνεργάζομαι με ανθρώπους της γενιάς μου, όχι επειδή γνωρίζω πώς να ξεπεράσω αυτό το “γιατί” ή επειδή είναι πελάτες που έχουν πολλά χρήματα και μπορούν να γίνουν πολύ καλοί πελάτες, αλλά επειδή έχουν κάποια χαρακτηριστικά τα οποία μου αρέσουν (είμαι και εγώ Millennial) και ταιριάζω απόλυτα μαζί τους:

1) Είμαστε η πρώτη γενιά, πλήρως εξοικειωμένη με την τεχνολογία. Πολλοί μας αποκαλούν High-Tech. Δεν είναι καθόλου τυχαίο βέβαια. Tο Facebook δημιουργήθηκε από Millennials και οι πρώτοι του χρήστες ήταν Millennials.

2) Είμαστε οι αυριανοί managers και, σε πολλές περιπτώσεις, είμαστε οι σημερινοί Managers. Παραδείγματα υπάρχουν πολλά και είμαι σίγουρος πως τα γνωρίζετε.

3) Σε λιγότερο από 10 χρόνια θα καταλαμβάνουμε το 80% τις αγοράς. Το 80%!

4) Όπως καταλάβατε και στην εισαγωγή, ένα σημαντικό χαρακτηριστικό μας είναι αυτό το «ΓΙΑΤΙ».

5) Αγοράζουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που μας ενδιαφέρουν on-line. Κατά την περίοδο του Cοvid-19, αυτό το έχει κατανοήσει και ο τελευταίος άνθρωπος στη σημερινή αγορά. o κόσμος πλέον αγοράζει πολλά προϊόντα και υπηρεσίες on-line.

6) Δεν μας αρέσουν οι παραδοσιακές διαφημίσεις (αφήστε με να προσθέσω πρώτος τις ασφαλιστικές εταιρείες, όπου οι διαφημίσεις τους πολλές φορές, εκτός από παραδοσιακές, είναι και βαρετές). Μας αρέσει μία διαφήμιση να περνάει ένα μήνυμα, να είναι πρωτότυπη και να μας ελκύει. Με λίγα λόγια, να μιλάει τη γλώσσα μας.

7) Είμαστε Social Media freaks. Η αλληλεπίδραση που έχουμε, μέσω των social media, είναι πρωτοφανής. Είμαστε μία γενιά που μας αρέσει να μοιραζόμαστε πράγματα, ιδέες και πρακτικές (όπως κάνω και εγώ αυτήν τη στιγμή) και τα social media μάς το επιτρέπουν στον μέγιστο βαθμό.

8) Μας ονομάζουν Smart Buyers και συμφωνώ απόλυτα μαζί τους. Θέλουμε να αγοράζουμε το καλύτερο από τον καλύτερο, αλλά μας ενδιαφέρει η τιμή και να είναι ή να φαίνεται στα μάτια μας ως ευκαιρία. Είμαστε καταναλωτές πρώτης γραμμής.

9) Είμαστε «πιστοί πελάτες». Άπαξ και πάρουμε την απόφαση να συνεργαστούμε με κάποιον ή να αγοράσουμε οτιδήποτε, τότε, ακόμα και στις δυσκολίες, υποστηρίζουμε την αγορά μας ή την απόφασή μας και ας γίνει αφόρητη η διατήρηση ενός συμβολαίου. Πολλές φορές φαίνεται ότι παίρνουμε εύκολα ή γρήγορα μία απόφαση, αλλά τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται.

Βέβαια, όλα τα παραπάνω δεν καθιστούν τους Millennials εύκολους πελάτες. κάθε άλλο. Είμαστε δύσκολοι και γι’ αυτό οι εταιρείες έχουν πληρώσει και πληρώνουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια και ευρώ σε μελέτες για την καταναλωτική μας συμπεριφορά.

Όταν, λοιπόν, ξεκίνησε αυτή η χρονιά, είπα μέσα μου: «Να η μεγάλη μου ευκαιρία». Έτσι, άρχισα να συναντώ ανθρώπους, που μοιάζουμε στη συμπεριφορά, στην καθημερινότητά μας και είναι γεννημένοι από το 1982 έως και το 1995. Φυσικά, αφού ήταν για εμένα εύκολο να τους προσεγγίσω, έπρεπε να σκεφτώ και τρόπους, όταν τους προσεγγίζω, να τους πείθω να συνεργαστούν μαζί μου. Έτσι, λοιπόν, έθεσα κάποια στάνταρ βήματα, στις συναντήσεις μου:

1) Δεν κρύβω ποτέ τον ενθουσιασμό και το πάθος μου για τη δουλειά μου.

2) Λατρεύω, στις συναντήσεις μου, να είμαι λογικός και ρεαλιστής, με επίκληση στο συναίσθημα. Δεν ήμουν ποτέ συναισθηματικός τύπος, οπότε προσπάθησα πάρα πολύ να συνδυάσω τη λογική και τον ρεαλισμό με το συναίσθημα.

3) Τους προσεγγίζω φιλικά και με επαγγελματισμό, δίνοντας χώρο για προσωπικές ερωτήσεις, συζητώντας ό,τι μπορείτε να φανταστείτε. Πολλές φορές συζητάμε ένα τέταρτο για τις ασφαλιστικές τους ανάγκες και το υπόλοιπο της ώρας το αφιερώνουμε σε διάφορα θέματα που με βοηθάνε να γίνω πρώτα φίλος μαζί τους και μετά συνεργάτης τους. Φέτος, συγκεκριμένα, έχω γνωρίσει ανθρώπους και αισθάνομαι ότι τους γνωρίζω χρόνια.

4) Έχω επενδύσει πάρα πολύ χρόνο στο customer experience. Ακόμα και όταν έχω συνάντηση με κάποιον καινούργιο πελάτη μέσω videocall, χρησιμοποιώ τα ίδια εργαλεία: Ένα ipad 7th gen και Apple pencil 1st gen (όχι, δεν γράφω σε χαρτί πλέον και έχω να πιάσω στυλό πάρα πολύ καιρό).

Φυσικά, ο λόγος που έχω αποφασίσει να δουλεύω, επί το πλείστον, μαζί τους είναι όλα τα παραπάνω, αλλά κατά κύριο λόγο γιατί μας έχουν πραγματικά ανάγκη. Έχω διαβάσει ότι ως γενιά δεν αποταμιεύουμε σχεδόν καθόλου, είτε γιατί δεν μας φτάνουν είτε γιατί είμαστε υπερ-καταναλωτές. Άρα, δεν θα έχουμε χρήματα για την υγεία μας, για τις σπουδές των παιδιών μας, για να αγοράσουμε σπίτι (δεν είναι στις προτεραιότητες μας), και δεν θα έχουμε αρκετά χρήματα για να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που λατρεύουμε, να είμαστε καταναλωτές.

Θεωρώ τους ανθρώπους που ασχολούμαστε με την ασφαλιστική αγορά ευφυείς και χαμαιλέοντες. Αυτό μας κάνει να προσαρμοζόμαστε ταχύτατα στις όποιες απαιτήσεις της νέας αγοράς. Επίσης, πιστεύω πως δεν είναι και πολύ δύσκολο να σκεφτόμαστε και να λειτουργούμε ως πραγματικοί Millennials, όταν αυτό χρειάζεται, και ας μην είμαστε γεννημένοι από το 1982-1997.

Γιάννης Τσαλπαράς: I am just a millennial

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

* Ο κ. Γιάννης Τσαλπαράς είναι Financial Health Advisor και μέλος του MDRT εδώ και έναν χρόνο. Συνεργάζεται με τη MetLife και είναι μέλος του Κύκλου Επιτυχημένων Ασφαλιστών της.

Είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, κάτοχος Πτυχίου Sport Management. Δραστηριοποιείται στην ασφαλιστική αγορά από το 2014 και συνεχίζει να το κάνει, γιατί τον βοηθάει να γίνεται καλύτερος ως άνθρωπος, κάθε μέρα. Σημαντικό ρόλο στα καθημερινά του κίνητρα έχουν η οικογένειά του και οι άνθρωποι που του έχουν εμπιστευτεί την κάλυψη των ασφαλιστικών τους αναγκών. Η δουλειά του είναι το πάθος του και φροντίζει να το δείχνει σε όσους συνεργάζεται.

Όταν βρίσκει ελεύθερο χρόνο, του αρέσει να διαβάζει βιβλία, να δοκιμάζει κρασιά από όλο τον κόσμο και να ταξιδεύει.


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Προηγούμενο άρθροΟι εκ του νόμου εξαιρέσεις από την ασφαλιστική κάλυψη στο αυτοκινητικό ατύχημα
Επόμενο άρθροΗ Harel επίσημος αντιπρόσωπος της Starr στο Ισραήλ